دستگيري اعضاي باند سرقت خودروهاي فرسوده و تصادفي

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ، اعضاي باند سارقان خودروهاي فرسوده و تصادفي را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اواخر سال گذشته جوان 30 ساله‌اي به کلانتري 136 ولنجک مراجعه و ماموران را در جريان سرقت خودرو پيکان وانت خود قرار داد. با تشکيل پرونده مقدماتي، پرونده جهت رسيدگي تخصصي به کارآگاهان مبارزه با سرقت خودرو پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان با توجه به اينکه خودرو به همراه مدارک مربوطه به سرقت رفته بود، در تحقيقات پليسي دريافتند خودرو وانت مالباخته پس از سرقت به شهرستان قزوين منتقل شده و در آن شهرستان رؤيت شده است.

كارآگاهان با اخذ نيابت قضائي، تيم ويژه‌اي به شهرستان اعزام كردند كه با همراهي کارآگاهان پليس آگاهي قزوين تحقيقات وسيع ميداني خود را براي شناسائي متهم و کشف خودرو آغاز شد كه سرانجام راننده‌اي که خودرو مسروقه را دراختيار داشت شناسائي و دستگير شد.

به گزارش ايسنا، با دستگيري اين متهم كه فريد نام داشت، وي ضمن اعتراف به سرقت عنوان كرد كه وانت پيکان مسروقه را از يک تن به نام فرشيد در بخش کوهين (از توابع قزوين) خريداري كرده است.

کارآگاهان با هماهنگي قضائي به کوهين عزيمت و پس از حدود دو روز تحقيقات پليسي دريافتند اين مالخر كه فرشيد نام دارد، به همراه برادرانش در سطح گسترده‌اي اقدام به سرقت خودرو(عمدتاً شمال‌شهر تهران) كرده، سپس خودروهاي مسروقه را به مغازه صافکاري خود واقع در کوهين منتقل و به شيوه سند نمره با پلاک جعلي آنها را به فروش مي‌رسانند. پليس آگاهي تهران بزرگ و پليس آگاهي قزوين پس از جمع‌بندي اطلاعات به دست آمده و حصول اطمينان از اين مساله و نيز در زمان حضور متهمان در مغازه صافکاري، درعملياتي، متهمان به اسامي فرشيد، سيامک و بهمن را دستگير و در بازرسي از مغازه آنان علاوه بر خودرو وانت پيکان شاکي اوليه دو دستگاه خودرو پرايد و وانت مزدا با پلاکهاي جعلي در همان محل کشف و با بررسي کارشناسانه مشخص شد خودروهاي مکشوفه با پلاکهاي اصلي داراي سابقه سرقت است.

متهمان در پليس آگاهي تهران بزرگ با پذيرش اتهام انتسابي اعتراف کردند كه در محدوده تهران (شمال شهر)، کرج و ... اقدام به سرقت خودروهاي سواري پارک شده در کوچه‌ها و خيابان‌هاي خلوت كرده و پس از انتقال خودرو به شهرستان قزوين(بخش کوهين) و با تغيير ارکان آن خودرو را در اختيار يكي از برادران خود قرار داده و با شناسائي خودروهاي مشابه با تصادف شديد اقدام به خريد خودرو با مدارک مربوطه مي‌کرد و از طريق سند نمره‌کردن، خودرو مسروقه را در ديگر شهرها به فروش مي‌رساندند.

از اين متهمان تاکنون ده‌ها دستگاه خودرو مسروقه که موفق به فروش آنها شده بودند، کشف و هر سه برادر داراي سوابق متعدد سرقت خودرو بودند که فرشيد از سوي پليس آگاهس گيلان به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقيب و متواري بوده که با دستگيري وي به اين اتهام وي نيز از آن استان رسيدگي خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات براي شناسائي و کشف ديگر سرقت‌هاي اين متهمان ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۴ دی ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8910-02225
  • خبرنگار : 71368