در مراسم نواختن زنگ «پژوهش» وزير آموزش و پرورش خبر داد: انتقال تمام پژوهش‌ها به پژوهشگاه معلم ايجاد معاونت پژوهشي در ادارات آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش گفت: براي رساندن علم به قله‌هاي موفقيت هيچ راهي جز پژوهش نيست و آموزش و پرورش براساس نيازهاي آموزش و پرورش پژوهش‌ها را كاربردي مي‌كند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حميدرضا حاجي بابايي روز شنبه در مراسم نواختن زنگ «پژوهش» كه صبح امروز با حضور وزير علوم ،‌ تحقيقات و فناوري‌ در مدرسه دخترانه راهنمايي «نور» در منطقه شش تهران برگزار شد، افزود: امروز بر اساس تعريفي كه ارائه شده است، داشتن جمعيت بالا و يا منابع طبيعي از ثروت‌هاي كشورها محسوب نمي‌شود، بلكه داشتن نيروهاي دانش پژوه و پژوهش محوري و نوآوري در كنار اين دو عامل تكميل كننده و نشان ثروت و پيشرفت يك كشور است.

وي گفت: اگر مي‌خواهيم دانشگاه خوبي داشته باشيم، بايد ابتدايي خوبي داشته باشيم. امروز تحقيقات نشان مي‌دهد كه در بسياري از كشورها پيش دبستاني و مهد كودك بسيار حائز اهميت بوده و محور و مركز برنامه‌هاي آموزشي قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: تحول بنيادين در آموزش و پرورش با هدف ايجاد روحيه تفكر، انديشه، خلاقيت و نوآوري دانش‌آموزان است و در اين راستا معاونت پژوهشي در 442 شهرستان كشور ايجاد شده است.

حاجي‌بابايي با تاكيد بر اينكه با تشكيل معاونت‌هاي پژوهشي در آموزش و پرورش ساختار جديدي در مدارس نيز با محوريت پژوهش به وجود خواهد آمد ، تصريح كرد: در حال حاضر 300 پژوهشسرا در كشور فعاليت مي‌كنند و يكي از مهمترين اولويت‌هاي آموزش و پرورش اتصال مدارس اينترانت تا مدارس الكترونيك و هوشمند داشته باشيم.

وي همچنين تشكيل هشت هزار مجتمع‌ روستايي را يكي از برنامه‌هاي زيرساخت‌هاي آموزش و پرورش براي توسعه برنامه‌هاي پژوهشي عنوان كرد و يادآور شد: با اتصال اين مراكز به ICT تحول بزرگي در پژوهشي آموزش و پرورش ايجاد خواهد شد.

به گزارشايسنا، وزير آموزش و پرورش همچنين از ايجاد شبكه پژوهشي خبر داد و خاطر نشان كرد: در همه شهرستان‌هاي كشور ناظر پژوهشي وجود دارد و برنامه‌هاي پژوهشي و نظر كارشناسان انجام مي‌شود.

به گفته حاجي بابايي، آموزش و پرورش در ساخت مدارس هم متكي به پژوهش كارشناسان بوده و از نظرات آنان در اين زمينه بهره مي‌گيرد .

ايجاد معاونت پژوهشي در ادارات آموزش و پرورش

وي همچنين در حاشيه اين مراسم و در خصوص برنامه‌هاي «پژوهش» در مدارس نيز ، افزود: بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش بر مبناي پژوهش محوريست، به همين دليل تلاش كرديم در طول يك سال گذشته همه برنامه‌هاي وزارتخانه را بر همين اساس آماده كنيم.

وزير آموزش و پرورش طرح انتقال تمام پژوهش‌ها به پژوهشگاه معلم را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه در خصوص پژوهش عنوان كرد و يادآور شد: با تجميع پژوهش در پژوهشگاه معلم همه اساتيد پژوهشگر و همچنين همه پژوهش‌ها در يك مركز تجميع مي‌شود تا برنامه‌هاي كاربردي‌تري ارائه شود.

وزير آموزش و پرورش در پايان همچنين ايجاد معاونت پژوهشي در تمام ادارات آموزش و پرورش كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه در توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي عنوان كرد و گفت: توسعه هنرستان‌ها و همچنين برنامه‌هاي پژوهشي با محوريت مدرسه از مهمترين برنامه‌ها در اين زمينه است.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم زنگ «پژوهش» توسط وزراي آموزش و پرورش و علوم ،‌ تحقيقات و فناوري‌ نواخته شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۴ دی ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 8910-01754
  • خبرنگار :