رييس هيات مديره انجمن صنايع نساجي خبر داد: تاثير منفي افزايش قيمت حمل بار بر واحدهاي نساجي
رييس هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران از مشكل واحدهاي نساجي ناشي از افزايش قيمت حمل و نقل بار خبر داد. محمد مروج در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره توضيح داد: قيمت حمل و نقل بار حدود 15 درصد گران شده كه اين موضوع مشكلاتي را براي واحدهاي نساجي به وجود آورده است. او با اشاره به اينكه پيش از اين پرداخت هزينه حمل بار به عهده مشتري بود، اظهار كرد: مشتري هماكنون افزايش 15 درصدي قيمت حمل بار را قبول نميكند و به همين دليل واحدها نميتوانند محصولات خود را به راحتي به مشتريان بفروشند. وي با بيان اينكه هرچه واحدهاي توليدي از مركز كشور دورتر باشند مشكلات آنها نيز بيشتر ميشود، گفت: آزادسازي قيمتها بايد به شكل كامل اجرايي شود، نه اينكه قيمت مواد اوليه بالا رود و قيمت كالاهاي تمام شده ثابت بماند. رييس هيات مديره انجمن صنايع ايران همچنين با اشاره به مشكل تامين سوخت واحدهاي توليدي گفت: اين موضوع را به دفتر نساجي وزارت صنايع و معادن اطلاع داديم. از سوي ديگر حمل و نقل كارگران به كارخانهها نيز دچار مشكل شده و با افزايش قيمت زيادي مواجه شده است. به گفته وي حتي قيمت ناني كه براي صبحانه كارگران در كارخانه نيز خريداري ميشود، گران شده و در اين شرايط واحدهاي نساجي با مشكل روبرو شدهاند كه بايد براي آن فكري شود. مروج با اشاره به اينكه افزايش قيمت باعث افزايش سرمايهگذاري ميشود، توضيح داد: زماني ايران از همه جاي دنيا پنير وارد ميكرد، اما با بالا رفتن قيمت اين محصول در كشور در اين صنعت سرمايهگذاري شد و هماكنون به صادركننده پنير تبديل شدهايم. در مورد ساير كالاها نيز چنين وضعيتي وجود دارد. رييس هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران افزود: بيش از 80 هزار واحد صنعتي در سراسر كشور وجود دارد كه كنترل شرايط همه آنها توسط وزارت صنايع و معادن غيرممكن به نظر ميرسد. انتهاي پيام