دستگيري سارقان مسلح در دماوند

كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان دماوند 2 سارق مسلح را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ فرهاد قدسي، فرمانده انتظامي شهرستان دماوند با اعلام اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليس 110 مبني بر اينکه دو نفر با استفاده از يک قبضه سلاح، قصد سرقت مسلحانه از يک مکان عمومي را دارند، بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام و قبل از هرگونه اقدام مجرمانه‌اي فردي را که اسلحه گرم در اختيار او بود، دستگير کردند و نفر دوم که در فاصله‌اي دور از صحنه مخفي و حضور ماموران را متوجه شده بود، متواري شد.

وي افزود: با دستگيري متهم و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد، آنها با يک دستگاه خودرو پژو آردي که سابقه سرقت از تهران بزرگ را دارد، به محل سرقت آمده‌اند.

وي ادامه داد: در بازرسي از خودرو نيز دو قبضه کلت کمري، 56 ميليون ريال پول در قالب ايران چک‌هاي 500 هزار ريالي جعلي، 9 ميليون و 540 هزار ريال وجه نقد در قالب اسکانس‌هاي 50 هزار ريالي جعلي، يک دستگاه شوکر برقي، يک عدد ماسک تغيير چهره، کشف و ضبط شد.

قدسي تصريح کرد: متهم دستگير شده به نام «ساسان» در بازجويي‌هاي اوليه لب به اعتراف گشود و گفت كه به همراه «اشکان» كه متواري شده بود، به عنوان مسافر دربستي سوار خودرو پژو آردي شده و وقتي به مکان خلوتي رسيدند با گرفتن اسلحه به سوي راننده وي را تهديد کرده و خودرو را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامي شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: متهم دستگيرشده در ادامه اعترافاتش افزود: با همدستي «اشکان» اقدام به تهيه سلاح کرده و پس از آن نقشه سرقت از يکي از اماکن عمومي را طراحي کرده‌اند.

قدسي ادامه داد: با توجه به اينکه همدست متهم ساکن يکي از شهرستان‌هاي غربي کشور بود، کارآگاهان با هماهنگي لازم با مقام قضايي و اخذ نيابت به غرب کشور اعزام شدند و با همکاري ماموران پليس آگاهي آن شهرستان، اشکان را دستگير و در بازرسي بدني شش فقره چک مسروقه مربوط به شعب مختلف بانک‌ها به مبلغ 30 ميليون ريال کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان دماوند در پايان بيان كرد: با اعتراف اشکان به اينکه دو قبضه سلاح، چک‌ها و پول‌هاي تقلبي و ساير تجهيزات را وي براي ساسان تهيه کرده است، هر دو متهم با تکميل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱ دی ۱۳۸۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8910-00524
  • خبرنگار :