مسئول بسيج سازندگي كرمان خبرداد: امدادرساني نيروهاي بسيج سازندگي به زلزله‌زدگان استان كرمان

مسئول بسيج سازندگي كرمان گفت: از ابتداي وقوع زمين‌لرزه نيروهاي بسيج سازندگي براي امدادرساني به زلزله‌زدگان در مناطق زلزله‌زده ريگان حضور يافتند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا عبدلي گفت: در ساعات پاياني روز 29 آذرماه زلزله‌اي به قدرت 5/6 ريشتر شهرستان ريگان را تكان داد كه كانون آن منطقه عشايري تك‌سيف‌الديني واقع در 60 كيلومتري جنوب شرقي مركز شهرستان قرار دارد و با توجه به حادثه به وقوع آمده و بر حسب احساس نياز به امدادرساني نيروهاي بسيج سازندگي با حضور به موقع در منطقه كار امدادرساني و توزيع بسته‌هاي غذايي و بهداشتي را آغاز كردند.

وي تصريح كرد: سردار نوري فرمانده سپاه ثارالله كه در ساعات اوليه حادثه در محل حضور يافتند ضمن ارزيابي از وضعيت منطقه دستورات لازم را در مورد حضور نيروهاي پاسدار و بسيجي براي عمليات امدادرساني و بازگشايي راه‌هاي مسدود شده را صادر و در حال حاضر اين نيروها در منطقه مشغول هستند.

وي همچنين اضافه كرد: نظر به اقدامات انجام شده پس از زلزله سال 82 شهرستان بم با توجه به بالا بودن قدرت زلزله نسبت به سال82 خسارات بسيار پايين بوده كه نتيجه اقدامات مقاوم‌سازي و بازسازي مناطق زلزله‌زده است و خسارات وارده در اين مناطق بدليل نوع زندگي عشايري مردم كه علي‌رغم پيگيري‌هاي انجام شده از سوي مسئولان براي اسكان دائمي آنان، متاسفانه بعضا در مكانهاي پراكنده و با بافتهاي فرسوده مستقر بوده‌اند و دليل اصلي خسارات جاني نيز همين امر بوده است.

شهرستان ريگان يكي از شهرستان‌هاي استان كرمان در جنوب شرق ايران است. مركز اين شهرستان شهر ريگان است و در فاصله 200 كيلومتري جنوب كرمان واقع شده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-18456
  • خبرنگار :