/زلزله 6/5 ريشتري استان كرمان/ معاون استانداري كرمان: 30 روستا در منطقه صعب‌العبور هستند و وضعيت نامعلوم دارند امداد رساني ادامه دارد

معاون سياسي امنيتي استانداري كرمان در پي وقوع زلزله 5/6 ريشتري در استان گفت: تعداد سي روستا در منطقه صعب العبور كوهستاني هستند كه تا كنون دسترسي به آنها ايجاد نشده است و در وضعيت و سرنوشتي نامعلوم به سر مي‌برند.

جواد كمالي در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ايسنا ضمن بيان اينكه تاكنون 20 پس لرزه به وقوع پيوسته كه دو تاي آن قدرت و بزرگي بالاي پنج ريشتر بوده است، افزود: در زلزله شب گذشته بيشترين روستاي خسارت ديده و اوج زلزله، روستاي سيف‌الدين است كه در ارتفاعات جنوب شهرستان ريگان و از مناطق مرتفع كوهستاني قرار دارد و بيشتر ساكنان آن عشاير هستند.

وي ادامه داد:‌تا كنون فقط 1800 واحد مسكوني و روستايي در منطقه شهرستان ريگان منهاي منطقه كوهستاني خساراتي بين 20 تا 100 درصد ديده‌اند كه اعلام ابلاغ از وضعيت خسارات جاني و مالي آنها نشده است.

به گفته كمالي، اكيپ‌هاي امدادي در اولين ساعت زلزله از نواحي و شهرستان‌هاي مختلف استان روانه مناطق آسيب ديده شدند و در حال امداد رساني مي‌باشند و كمك‌هايي كه تا كنون به زلزله زدگان ارسال شده شامل 390 تخته چادر، 700 تخته پتو، 200 تخته موكت و مواد غذايي است.

معاون استانداري كرمان در خاتمه همچنين گفت: آبرساني به اين مناطق زلزله‌زده به صورت سيار انجام مي‌شود. برق برخي مناطق تا كنون قطع شده است كه انشالله تا آخر ساعت امروز وصل مي‌شوند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-18438
  • خبرنگار :