نخستين اظهارنظر نهاونديان درباره‌ي آغاز هدفمندسازي يارانه‌ها

نبايد تصور كنيم با افزايش قيمت‌ها مقصود حاصل شده است بلكه بايد اقتصاد را رقابتي كرد و لازمه رقابتي شدن اقتصاد نيز اين است كه از رقابت‌هاي نابرابر پرهيز شود.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين جملات نخستين اظهارنظر رييس اتاق بازرگاني ايران پس از شروع مرحله اول هدفمندسازي يارانه‌ها بود كه در چهلمين نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران آن را همراه با رضايت خود از نحوه شروع مرحله اول هدفمندسازي يارانه‌ها ابراز كرد.

محمد نهاونديان در ادامه درباره مرحل اول هدفمندسازي يارانه‌ها اظهار كرد: مرحله اول هدفمندسازي يارانه‌ها اجرا شده و ما براي مسوولان آرزوي توفيق در اين كار داريم؛ در مجموع آنچه اعلام شده از يك تدريج و تدبير نشان دارد و حتما توفيق را در سايه اين تدريج مي‌توان ديد و ملاحظات بخش‌هاي مختلف را بايد در اين تدريجي عمل كردن ببينيم.

وي ادامه داد: بخش خصوصي آماده كمك كردن براي توفيق هرچه بيش‌تر در اجراي اين طرح است و براي آنكه بتواند مشاوره بيش‌تري بدهد بايد اطلاعات به موقع در اختيار داشته باشد تا اين تعامل دو جانبه وجود داشته باشد.

نهاونديان اضافه كرد: منتها بايد مراقب بود كه خود هدفمند كردن يارانه‌ها هدف نيست بلكه اين براي افزايش بهره‌وري است و افزايش بهره‌وري را در حوزه‌هايي مانند خدمات نيز بايد دنبال كرد.

او در ادامه به ارتباط ميان سيستم بانكي و واحدهاي اقتصادي اشاره و بيان كرد: در سيستم بانكي خوشبختانه بانك‌هاي خصوصي ايجاد شده‌اند اما بايد بررسي كرد كه رابطه بنگاه‌ها با بانك‌ها نابرابر نباشد و به بهبود خدمات كيفي بانك‌ها منجر شود؛ نابرابر بودن رابطه بنگاه‌ها با بانك‌ها به بهبود خدمات كيفي منجر نخواهد شد.

رييس اتاق ايران در ادامه به جلسه خود با رييس كل بانك مركزي در هفته گذشته اشاره و خاطرنشان كرد: منشور همكاري ميان اتاق بازرگاني و نظام بانكي كشور منعقد خواهد شد و حتما بايد در ارتباطات واحدهاي توليدي و خدماتي با بانك‌ها تصحيح شود.

او هم‌چنين در بخش ديگري از سخنانش به انتخابات پيش روي اتاق بازرگاني اشاره و عنوان كرد: در اين انتخابات به تبليغات نياز نيست چراكه تبليغات براي جايي هستند كه افراد را نشناسند و جايي كه افراد همديگر را مي‌شناسند به اين كارها نياز نيست و نياز به تضاد و ضديت هم نيست بلكه همه دنبال آن هستند كه اين انتخابات به گونه‌اي برگزار شود كه با بالاترين شكل متانت بخش خصوصي را نشان دهد و كم‌ترين حالت نبود انسجام را نشان دهد.

رييس اتاق بازرگاني ايران در پايان در همين مورد متذكر شد: ملاك‌ها مشخص و اين است كه نماينده‌ها خود را كنار بگذارند و به اتاق بازرگاني فكر كنند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۸ آذر ۱۳۸۹ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8909-17284
  • خبرنگار :