به‌دنبال انفجار يك مين در عراق، تعدادي از زائران ايراني مجروح شدند

بر اثر انحراف يك دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني در عراق و برخورد با يك مين قديمي، تعدادي از زائران مجروح شدند.

جواد خاني ـ نماينده‌ي سازمان حج و زيارت در عراق ـ با اعلام اين خبر و تأكيد بر اين‌كه اين حادثه هيچ كشته‌اي نداشته است، به خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: اين كاروان به آژانسي در كرج به نام «آبيدرگشت» متعلق و در حال حركت از بغداد به سمت كربلا بوده است كه اتوبوس در اين مسير، از جاده منحرف شد و با يك مين كارشده از گذشته برخورد كرد كه بر اثر انفجار آن، تعدادي از زائران ايراني مجروح شدند.

او ادامه داد: اين زائران بلافاصله به بيمارستاني در بغداد منتقل و درمان شدند. اكنون همه‌ي مجروحان به‌جز يك نفر به نام اكرم باقري از بيمارستان مرخص شده‌اند. اين مجروح نيز به‌دليل اصابت تركش در پهلويش تحت درمان است.

خاني افزود: در حال حاضر كاروان يادشده مشكل خاصي ندارد و مسير را به سمت كربلا ادامه داده است.

او هم‌چنين درباره تأمين امنيت بيش‌تر زائران ايراني با نزديك شدن به تاسوعا و عاشورا، اظهار كرد: ما با شركت‌هاي امنيتي عراقي براي آماده‌باش و تأمين امنيت بيش‌تر مذاكره كرده‌ايم.

پيش از اين نيز حجت‌الاسلام حسن ملك محمدي ـ رييس فراكسيون حج و زيارت مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا تأكيد كرد: قطعا اگر يك‌ماه از عزيمت زائران به عتبات عاليات جلوگيري شود، مسؤولان عراقي متوجه اهميت موضوع مي‌شوند و در تأمين امنيت زائران ايراني دقت بيش‌تري خواهند كرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8909-11117
  • خبرنگار : 71021