/تذكرات نمايندگان به مسوولان اجرايي/ اتخاذ تدابير لازم و عاجل براي اعزام زائرين كربلا در روز عاشورا و اربعين حسيني از مرز شملچه

تذكرات كتبي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مسوولان اجرايي امروز(چهارشنبه) در پايان جلسه علني توسط دهقان قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تذكرات كتبي به اين شرح مي‌باشد:

** كعبي نماينده آبادان به وزير كشور؛ علت عدم تكليف وضعيت شهرستان آبادان كه فاقد معاون فرماندار، بخشدار مركزي و شهردار مي‌باشد.

** مطورزاده نماينده خرمشهر به وزير كشور؛ اتخاذ تدابير لازم و عاجل براي اعزام زائرين كربلا در روز عاشورا و اربعين حسيني از مرز شملچه.

** محمدياري نماينده تالش و رضوانشهر به وزير نيرو؛ تسريع در اجراي تصفيه‌خانه و شبكه فاضلاب شهر تالش.

** نصيري قيداري نماينده زنجان به وزير علوم، تحقيقات و فناوري اطلاعات؛ بررسي و دقت بيشتر در گزينش متمركز دانشجويان دكترا.

** صادق نماينده آستانه اشرفيه به وزير جهادكشاورزي؛ علت عدم پرداخت مابه‌التفاوت سنوات خدمت بازنشستگان شيلات كشور قبل از سال 79 علي‌رغم دستور صريح وزارت رفاه و تامين اجتماعي در مورخ 6/4/89 .

** ثروتي نماينده بجنورد، جاجرم و گرمي به رييس‌جمهور؛ تسريع در حل مشكلات طرح‌هاي ورزشي و جبران سه سال عقب‌افتادگي استاديوم 15 هزار نفره و سالن 60 هزار نفري خراسان شمالي.

** ميرخليلي نماينده ميناب به رييس‌جمهور؛ توجه به رونق تجاري جاسك در جنوب كشور. هم‌چنين ضروت بازسازي و احداث راه‌هاي ترانزيت بندر جاسك. هم‌چنين تسهيل دسترسي عادلانه بيماران به خدمات بهداشتي و درماني و ارائه خدمات بهداشتي به مناطق محروم و پرداختن به برنامه‌هاي خاص بهداشتي نظير بهداشت تغذيه، آموزش بهداشت و مراقبت از گروه‌هاي آسيب‌پذير.

** رضايي و ثروتي نمايندگان تربت حيدريه و بجنورد به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ دليل حذف سالروز فرمان تاريخي حضرت امام(ره) مبني بر افتتاح حساب 100 امام جهت خانه‌سازي براي محرومين از سالنامه رسمي كه 21 فروردين‌ماه بوده است.

** كرمي نماينده سنندج به وزير راه و ترابري؛ لزوم توجه جدي به تخصيص اعتبارات لازم به راه‌هاي روستايي استان كردستان در لايحه بودجه 90. به رييس‌جمهور؛ لزوم توجه به اتمام طرح‌هاي مصوب دور اول و دوم سفر رييس‌جمهور و تصويب طرح‌هاي جديد در دور سوم سفر. هم‌چنين لزوم انطباق و ارائه لايحه بودجه سال 90 با برنامه پنجم توسعه.

** ذاكر نماينده اروميه به رييس‌جمهور؛ علت تاخير در تصويب منطقه آزاد تجاري ويژه اقتصادي در مرز اروميه - تركيه.

** نريمان نماينده بابل به وزير آموزش و پرورش؛ تسريع در پاسخگويي به تذكرات و برخورد با تخلفات محرز مديران آموزش و پرورش استان مازندران و شهرستان بابل در جذب غيرقانوني افراد.

** قنبري نماينده ايلام به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي؛ توسعه خانه‌هاي بهداشت در نقاط روستايي استان ايلام.

** رحماني، اكبرنژاد و فرهنگي نمايندگان تبريز، آذرشهر و اسكو به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي؛ دستور اجراي مصوبه دور اول سفر دولت در خصوص احداث فاز دوم مركز سوانح و سوختگي تبريز. به وزير نفت؛ دستور تسريع در اجراي طرح توسعه پالايشگاه تبريز پس از سپري شدن چهار سال از تصويب آن.

** عيسي‌زاده نماينده مياندوآب به وزير نفت؛ عدم اجراي مصوبات دولت در رابطه با جابجايي شركت نفت از داخل شهر مياندوآب. به وزير دفاع؛ وضعيت نامطلوب كارخانه قند مياندوآب تحت نظر وزارت دفاع از نظر آلودگي‌هاي صوتي و مشكلات زيست‌محيطي.

** يحيي‌زاه نماينده تفت و ميبد به وزير كشور؛ جلوگيري از اعمال نامناسب در عزاداري حضرت سيدالشهدا(ع) توسط تعداد معدودي ناآگاه.

** يوسف‌نژاد نماينده ساري به وزير نيرو؛ تامين اعتبار براي پروژه‌هاي آبرساني روستاهاي شهرستان ساري.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-11100
  • خبرنگار :