رييس فراكسيون حج و زيارت مجلس درگفت‌وگوباايسنا: توقف اعزام زايران به عتبات‌عاليات موجب دقت بيشترمسوولان عراق براي تامين امنيت مي‌شود

رييس فراكسيون حج و زيارت مجلس از هموطنان ايراني درخواست كرد براي جلوگيري از خطرات احتمالي، از عزيمت انفرادي به عتبات عاليات جلوگيري كنند.

حجت‌الاسلام حسن ملك محمدي، نماينده مردم دامغان در مجلس، با اشاره به حوادث چند ماه اخير در عراق و كشته و مجروح شدن جمعي از هموطنان ايراني به دليل تصادفات و يا اعمال تروريستي، به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: در اين رابطه تذكري به وزراي راه و ترابري و فرهنگ و ارشاد اسلامي داده شده و از مسوولان سازمان حج و زيارت هم درخواست كرده‌ايم تا نسبت به حفظ شأن، منزلت و امنيت جاني زايران ايراني و رفاه آنها تدابيري لازم را اعمال كنند.

وي با اشاره به ناامن بودن كشور عراق افزود: با توجه به موفقيتي كه دولت عراق به دست آورد و در مراحل تثبيت مواضع دولت در عراق هستيم، معمولا تروريست‌ها و سوداگران استكبار جهاني هم سعي درايجاد ناامني مي‌كنند كه در اين رابطه لازم است هم مسوولان سازمان حج و زيارت دقت فوق‌العاده و مضاعفي داشته باشند و هم زايران از عزيمت انفرادي به عتبات عاليات اجتناب كردند.

رييس فراكسيون حج و زيارت مجلس اظهار اميدواري كرد كه با دقت مسوولان و هم‌چنين رعايت قوانين و مقررات توسط زايران ايراني ديگر شاهد شنيدن اخبار ناگوار نباشيم.

وي ادامه داد: البته موارد و مطالب ديگري هم مربوط به موضوع عتبات وجود دارد كه از مبادي ذي‌ربط در حال پيگيري آنها هستيم كه اميد است در آينده نزديك مسوولان سازمان حج و زيارت مطالب لازم و نتايج آن را به اطلاع مردم شريف و بزرگوار برسانند.

ملك‌محمدي خواستار توقف اعزام زايران به عتبات عاليات به مدت يك ماه شد و گفت: البته نمي‌توان آن ذوق زيارت و شدت علاقه ملت بزرگوار و فداكار ايران را نسبت به تشرف به عتبات ناديده گرفت، اما با وجود حوادث و اتفاقات رخ داده براي زايران ايراني، شايد اولويت اول جلوگيري از تشرف باشد و دراين راستا شايد يكي از بهترين راههاي علاج، بستن مرزها باشد.

وي تاكيد كرد: قطعا اگر يك ماه از عزيمت زايران به عتبات عاليات جلوگيري شود مسوولان عراقي هم متوجه اهميت موضوع شده و در تامين امنيت زايران ايراني دقت بيشتري خواهند كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۵ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-08738
  • خبرنگار : 71291