عضو هيات رييسه فراكسيون مديريت شهري اجراي مصوبه « برداشت دو ميلياردي از حساب ذخيره ارزي براي تكميل مترو» را راهكار بلندمدت كاهش آلودگي هواي تهران دانست و گفت: متاسفانه عدم اجراي اين مصوبه باعث شده سلامت مردم بواسطه آلودگي بيش از حد هواي تهران به مخاطره بيفتد.
مهرداد لاهوتي در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اينكه براي رفع آلودگي تهران دو راهكار كوتاه مدت و بلندمدت بايد مدنظر قرار گيرد، تصريح كرد: راهكار كوتاه مدت تنها اعمال يكسري محدوديتهاي ترافيكي است نه تعطيلات، تعطيل كردن ادارات و مدارس مشكل را حل نميكند، چراكه با اين كار در شرايط فعلي كه هر خانواده كه چندين ماشين دارند، مردم براي استفاده از اين اوقات فراغت، وارد خيابانها ميشوند.
نماينده مردم لنگرود در خانه ملت ادامه داد: بنابراين اعمال محدوديتهاي ترافيكي ميتواند در كوتاه مدت موثر باشد، ضمن اينكه بايد در ارايه مجوزهاي طرح ترافيك يك روزه، يك هفتهاي و يكساله دقت شود به نحوي كه يا آنها را قطع كنند و يا اگر قرار است واگذار شود، محدود و در شرايط خيلي سخت باشد، متاسفانه هماكنون شهرداري با دريافت سيزده هزار تومان مجوز يكروزه، شصت هزار تومان مجوز يك هفتهاي و پانصد هزار تومان مجوز يكساله در اختيار افراد قرار ميدهد و اين يعني ورود همه ماشينها به محدوده طرح ترافيك.
عضو هيات رييسه فراكسيون مديريت شهري عدم اجراي مصوبه پرداخت 2 ميلياردي از حساب ذخيره ارزي براي تكميل مترو را تنها راهكار بلندمدت كاهش آلودگي و ترافيك در شهر تهران برشمرد.
لاهوتي با اشاره به اينكه از سال 53 احداث مترو آغاز شده، افزود: متاسفانه تنها 6 درصد جابجاييهاي شهر تهران توسط مترو انجام ميشود، با همين وضع موجود هر دو دقيقه يكبار مي توانيم يك قطار اعزام كنيم اما هر چهار دقيقه يكبار انجام ميشود، اينها مسايلي است كه با اجراي اين مصوبه حل ميشود چراكه اگر اين مصوبه اجرا شود شهرداري هم دو ميليارد به مترو اختصاص ميدهد و بخش اعظمي از مشكلات كم ميشود.
عضو كميسيون عمران با تاكيد بر اينكه حل مشكل حمل و نقل كار پيچيدهاي نيست و همه جاي دنيا اين مشكل حل شده است، در عين حال انتقال كارمندان به خارج از تهران را راهكاري موثري ندانست و ضمن رد راهكار ممنوعيت تردد خودروهاي شخصي در تهران براي كاهش آلودگي هوا، گفت: اگرچه معتقدم يكسري محدوديتهاي ترافيكي بايد اعمال شود، اما اين را قبول ندارم كه با ممانعت از ورود خودروهاي شخصي زندگي مردم را مختل كنيم، ضمن اينكه اول بايد مشكل سيستم حمل و نقل عمومي را درست حل كنيم بعد به مردم بگوييم نبايد با ماشين شخصي وارد شهر تهران شويد.
عضو هيات رييسه فراكسيون مديريت شهري در خاتمه خاطرنشان كرد: وقتي سيستم حمل و نقل عمومي كافي و مطمئن نداريم بهتر است بيدقتيهايي كه در گذشته انجام ميشده را تكرار نكنيم، مثلا از صدور مجوزهاي يكروزه، يك هفتهاي و كار تردد براي ورود به محدوده طرح ترافيك توسط شهرداري ممانعت به عمل آوريم زيرا اگر اين موارد رعايت شود مطمئنا مشكل آلودگي و ترافيك شهر تهران قابل حل است.
انتهاي پيام