سارقان هزار چهره دستگير شدند

سارقان حرفه‌اي که براي فرار از دست قانون، چندين نوبت اقدام به جراحي پلاستيک روي صورت خود کرده بودند؛ توسط ماموران يگان امداد شهريار شناسايي و در تعقيب و گريز يک ساعته دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان، فرمانده انتظامي شهرستان شهريار در مورد اين پرونده گفت: ساعت 12 شب، گشت يگان امداد شهريار در حين گشت‌زني به يک دستگاه خودرو پرايد داراي دو سرنشين، مظنون شده و دستور توقف مي‌دهند اما سرنشينان خودرو به محض مشاهده پليس بدون توجه به فرمان ايست، اقدام به فرار مي‌کنند.

وي تصريح کرد: پس از ساعاتي، تعقيب و گريز سرنشينان خودرو را متوقف و به داخل چهار ديواري مخروبه‌اي که در آن نزديکي بود، فرار مي‌کنند.

خيرخواهان گفت: با مخفي شدن متهمان داخل چهار ديواري، محوطه تحت محاصره قرار گرفت که در همين حين يکي از متهمان که مسلح بود شروع به تيراندازي به سمت ماموران کرد و ماموران نيز وارد چهارديواري شده و درعملياتي، ابتدا فرد بدون اسلحه را دستگير و سپس فرد مسلح را در حالي که قصد داشت ماموران را مورد هدف گلوله قرار دهد، خلع سلاح و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهريار گفت: در بازرسي بدني از متهمان يک قبضه سلاح کلت کمري، تعداد 18 تير جنگي و مقداري موادمخدر از نوع شيشه کشف و ضبط شد.

خيرخواهان با اشاره به اينکه متهمان با معرفي خود با اسامي جعلي و مستعار قصد داشتند ماموران را فريب دهند، گفت: ماموران حين بازجوئي از متهمان متوجه شدند که آثار جراحي پلاستيک بر صورت آنها مشخص است، بنابراين با انجام بازجوئي‌هاي فني و استعلام از بانک اطلاعات پليس، هويت اصلي متهمان به نامهاي «آرش» و «پرويز» مشخص شد.

وي خاطرنشان کرد: متهمان اعتراف کردند که پس از هر سرقت و تخلفي، وقتي متوجه مي شدند که چهره آنها بين مالباختگان و مردم شناسايي شده است، براي اينکه از طريق چهره‌نگاري در دام پليس گرفتار نشوند، اقدام به جراحي پلاستيک صورت مي‌کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شهريار تصريح کرد: در برسي پرونده کيفري متهمان مشخص شد که متهم رديف اول «آرش» داراي 4 پرونده نزاع و درگيري مسلحانه است که در ارتکاب اين جرائم نزديک به 20 نفر را مجروح کرده است.

وي گفت: متهمان دستگيرشده با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا و از آن طريق روانه زندان شدند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8908-16910
  • خبرنگار :