مدير بازاريابي انجمن شركت‌هاي گردشگري روسيه: فقط يك برنامه از ايران در شش‌ماه گذشته در تلويزيون روسيه پخش شده است

مدير بازاريابي انجمن شركت‌هاي گردشگري روسيه گفت: در شش‌ماه گذشته، فقط يك برنامه از ايران در تلويزيون روسيه پخش شده است، درحالي‌كه كشورهاي آسيايي و همسايه‌هاي ايران مانند تركيه در طول سال برنامه‌هاي زيادي را براي معرفي خود در اين كشور پخش مي‌كنند. رمان ريسف در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اقدامات لازم براي بهبود و توسعه‌ي روابط گردشگري ايران و روسيه، اظهار كرد: بايد ايران تعداد برنامه‌هاي معارفه‌ي خود را در روسيه افزايش دهد و برپايي نشست‌ها و همايش‌هاي آشناسازي نبايد فقط به فضاهايي در سفارتخانه‌ محدود شود. او با تأكيد بر لزوم برقراري همكاري‌هاي حرفه‌يي ميان دو كشور، بيان كرد: روسيه كشور بزرگي است؛ ولي ما هيچ اطلاعاتي از علاقه‌مندي ايراني‌ها نداريم و اصلا نمي‌دانيم آن‌ها براي سفر به اين كشور چه چيزهايي لازم دارند. بنابراين بايد نشست‌هاي تخصصي معارفه در دو كشور براي آشنايي بيش‌تر برگزار شود. هم‌چنين افزايش تعداد بروشورها و اسناد تبليغي نيز مي‌تواند در ارائه‌ي اطلاعات و تبليغ كمك كند. ريسف هم‌چنين گفت: كوتاه‌ترين مسير براي ايجاد شناخت از ايران در روسيه، اين است كه خبرگزاري‌ها و شبكه‌هاي تلويزيوني با همتايان خود در روسيه وارد تعامل و همكاري شوند. او ادامه داد: همه مي‌دانند تلويزيون روسيه برنامه‌هاي مختلفي را از كشورهاي خارجي پخش مي‌كند؛ اما دقيقا در نيم سال گذشته فقط يك برنامه از ايران در اين تلويزيون پخش شد، درحالي‌كه كشورهايي مانند تركيه و مصر برنامه‌هاي زيادي را در طول سال پخش مي‌كنند. مدير بازاريابي انجمن شركت‌هاي گردشگري روسيه افزود: بايد از اين برنامه‌هاي تلويزيوني براي ارتقاي محبوبيت ايران در روسيه استفاده شود و مسؤولان دولت ايران هم به اين ابزار مهم بيش‌تر توجه نشان دهند. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8908-06276
  • خبرنگار : 71021