*بازديد سرزده‌ي حجت‌الاسلام قاضي‌عسكر از محل اسكان زائران مدينه* جانبازان شيميايي و خانواده‌ي شهدا در مكه خاطرات دفاع مقدسي خواهند گفت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني به صورت سرزده از هتل بدرالعوالي، يكي از هتل‌هاي اسكان زائران در مدينه بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به مدينه منوره، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر كه در هنگام صرف ناهار زائران در اين هتل حضور يافته بود، با دست‌اندركاران حج و زائران ديدار و گفت‌وگو كرد و در جريان مسائل و مشكلات آن‌ها قرار گرفت.

***

سرپرست حجاج ايراني به يكي از طبقات هتل بدرالعوالي كه تعدادي از جانبازان شيميايي و قطع عضو ساكن بودند رفت و ضمن ديدار و گفت‌وگو با آن‌ها در جريان خدمت‌رساني مديران كاروان‌ها قرار گرفت.

در اين بازديد مدير كاروان «شهداء» با اشاره به حضور 90 خانواده شهيد و جانباز در اين كاروان كه تعدادي از جانبازان نيز شيميايي هستند، گفت: تاكنون مشكلي از خدمت‌رساني به جانبازان نداشتيم و هر چند اين كاروان به دليل شرايط خاص خود، بايد نيروهاي خدمت‌رساني بهتري داشته باشد، اما ما با كمترين نيرو بهترين خدمات را ارائه مي‌دهيم.

مدير كاروان «شهداء» همچنين گفت: در مكه برنامه‌اي با نام شبي با خانواده شهيدان نيز برگزار مي‌كنيم تا آن‌ها خاطرات خود از دفاع مقدس را بازگو كنند.

***

براساس اين گزارش در اين بازديد هم چنين يكي از مديران كاروان اهل سنت نيز از پيشنهاد يكي از مسؤولان كاروان زائران شيعه مبني بر ادغام زائران اهل سنت و شيعه و اسكان آن‌ها در يك هتل استقبال كرد و گفت: ما سال‌هاست در كنار هم زندگي مي‌كنيم و از سرپرست حجاج ايراني نيز به دليل زحماتشان تشكر مي‌كنيم.

يكي ديگر از مسؤولان كاروان‌هاي شيعه نيز گفت: پنج سال است جلسات مربوط به زائران را در منزل يكي از برادران اهل سنت برگزار مي‌كنيم و همين امر باعث تقويت روابط بين اهل سنت و شيعه شده است.

حجت الاسلام قاضي عسكر نيز پس از شنيدن اين سخنان گفت: شيعه و سني در گرگان و گنبد در كنار هم زندگي مي‌كنند. در اين استان فرهنگ بالايي حاكم است و فرهنگ مودت و برادري خوبي بين شيعه و سني برقرار است و بايد اين فرهنگ تقويت شود تا بتوانيم خدمات‌رساني بهتري داشته باشيم.

وي هم‌چنين گفت: در انجام كارها و فعاليت‌هاي فرهنگي يكي از شوراهاي فرهنگي اهل سنت سال گذشته و قبل از آن، جزو موفق‌ترين شوراها در امر فعاليت فرهنگي حج بودند.

***

به گزارش ايسنا، هم‌چنين زائران در گفت‌وگو با سرپرست حجاج ايراني، وضعيت اسكان، زيارت و تغذيه را مطلوب ارزيابي كرده و از دست‌اندركاران به ويژه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به دليل فراهم كردن امكانات لازم در اين زمينه تقدير كردند.

حجت‌الاسلام قاضي عسكر در ادامه بازديد از هتل بدرالعوالي از بخش كتابخانه سيار و بخشي به نام تفال به شهدا كه توسط مديران كاروان‌هاي ساكن در اين هتل راه‌اندازي شده است، بازديد كرد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8908-04392
  • خبرنگار : 71062