/حج تجلي وحدت/ گزارش ايسنا از برگزاري مراسم دعاي كميل در فضاي پرنور مدينه

همزمان با حضور زائران كشورهاي مختلف در مدينه منوره، دعاي پرفيض كميل با حضور دلسوختگان اهل بيت در كنار مسجد النبي(ص) و قبرستان بقيع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از مدينه منوره، در مراسم شامگاه ششم آبان ماه كه با حضور هزاران زائر ايراني خانه خدا و تعدادي از زائران ديگر كشورهاي مستقر در مدينه برگزار شد، دلباختگان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در فضايي آكنده از معنويت و در كنار مسجد النبي و قبرستان بقيع دعاي كميل را زمزمه كردند.

در اين مراسم كه با استقبال گسترده زائران برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاصي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، علي ليالي رييس سازمان حج و زيارت، محسن رسولي محلاتي سفير كشورمان در عربستان و همچنين نماينده ويژه وزير كشور عربستان نيز حضور داشتند.

براساس اين گزارش، ماموران عربستان از چند ساعت قبل از برگزاري مراسم دعاي كميل امنيت زائران و ايران را تامين كردند و تا پايان مراسم نيز حضور داشتند.

زائران ايران نيز با نظم و ترتيب خاص در مراسم حضور يافته و پس از پايان مراسم با همان نظم و بدون سردادن شعاري كه مورد تاكيد مسؤولان برگزاري مراسم بود، محل برگزاري را ترك كرده و روانه هتل‌هاي محل اسكان خود شدند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8908-04385
  • خبرنگار : 71062