پنج سال ديگر، 18 كانال فرانسوي اچ دي برنامه پخش مي‌كنند *«آرته» و «فرانس 24» در زمره‌ي اين شبكه‌ها هستند*

18 کانال پخش تلويزيوني ديجيتال زميني فرانسه از سال 2015 به صورت اچ دي پخش خواهند شد.

به گزارش سرويس تلويزيون و راديو ايسنا، اين خبر را يکي از اعضاي رگولاتوري انجمن عالي رسانه‌هاي ديداري و شنيداري فرانسه اعلام کرد.

طي کنفرانس «ان پي اي» که درخصوص برنامه‌هاي ديجيتال سازي وگسترش تلويزيون زميني برگزار شد مقرر شد، شبکه‌هاي «كانال»، «آرته»، «فرانس 24»، «ام 6 »، «تي اف وان» و «كانال پلاس 2» که هم اکنون نيز برنامه‌هايي را به صورت اچ دي به مخاطبــان عرضه مي‌كنند، به طور کامل برنامه‌هاي خود را بصورت اچ دي ارائه دهند. اين انجمن که برنامه زمان‌بندي تبديل کانال‌ها به اچ دي را از طريق پلاتفرم تلويزيون ديجيتال زميني مدون و اعلام کرده است، مناطقي که خاموشي آنالوگ در آنها شروع شده در اولويت قرار داده است.

طي مطالعات که موسسه ان پي اي انجام داده است، تعداد برنامه‌هايي که تا سال 2007 با فرمت اچ دي توليد و پخش شده‌اند، 259 برنامه بوده است که اين تعداد تا سپتامبر 2009 به 946 برنامه افزايش يافته است.

طبق برنامه بايد تا سال 2012، 78 درصد خانوارهاي فرانسوي داراي تجهيزات دريافتي اچ دي باشند؛ در حالي که تا پايان 2009 اين تعداد حدود 45 درصد بوده است.

گفتني است، اچ دي تي وي از سال 2006 در فرانسه آغاز شده که ابتدا در شبکه‌هاي ماهواره‌اي و سپس در شبکه‌هاي پخش زميني به مرحله اجرا درآمد. فرانسه اولين کشور اروپايي و سومين کشور در دنيا پس از امريکا و ژاپن است که پخش تلويزيون ديجيتال با فرمت اچ دي را در پلاتفرم پخش زميني- ديجيتال به مرحله اجرا درآورد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۳ آبان ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8908-00620
  • خبرنگار :