يك متخصص داخلي به حجاج توصيه كرد: خودداري از مصرف غذاهاي پرچرب و پركالري پيش از پرواز

يك متخصص بيماري‌هاي داخلي، گفت: حجاج از مصرف غذاهاي پرچرب پرهيز كنند و بيش‌تر از غذاهاي كم‌كالري و سبك و آب معدني‌هاي مطمئن استفاده كنند.

دكتر مجتبي توكل در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه خوزستان، اظهار داشت: به دليل اين‌ كه بسياري از حجاج ايراني مسن هستند، امكان ابتلا به بيماري‌هايي مانند اسهال مسافرتي در اين افراد وجود دارد بنابراين لازم است در سفر حج به نكات بهداشتي و تغذيه‌اي توجه كنند.

وي به حجاج توصيه كرد تا از مصرف غذاهاي پرچرب و پركالري به ويژه پيش از پرواز پرهيز كنند، زيرا مصرف غذاهاي پركالري مي‌تواند مشكلات گوارشي براي حجاج ايجاد كنند.

توكل با بيان اين‌ كه در مصرف مواد غذايي به ‌ويژه مواد غذايي خام مانند ميوه و سبزي لازم است ابتدا از سالم بودن اين مواد اطمينان حاصل شود، تصريح كرد: به حجاج توصيه مي‌شود از مصرف غذاهاي نامطمئن و روباز پرهيز كنند و تا حد امكان از غذاهاي پيش‌بيني شده در كاروان‌هاي ايراني استفاده كنند.

اين متخصص بيماري‌هاي داخلي، خاطرنشان كرد: حجاج بايد به مصرف آب آشاميدني توجه ويژه داشته باشند، زيرا بسياري از بيماري‌ها از طريق آب به بدن منتقل مي‌شوند. توصيه مي‌شود تا حد امكان از آب ‌معدني مطمئن استفاده شود.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۳ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8908-00475
  • خبرنگار :