اولين مدير راديو جبهه در گفت‌وگو با ايسنا: راديو و تلويزيون جهاد رزمندگان در جبهه‌ها را تكميل كردند كار اصلي راديو در دفاع‌مقدس مديريت بحران بود

اولين مدير راديو جبهه گفت: كساني كه دوران دفاع‌مقدس را در راديو كار مي‌كردند از آن،مقطع فرهنگي حماسي ساختند و با جهاد رسانه‌اي خود جهاد رزمندگان در جبهه‌ها را تكميل كردند. حميد خزايي اولين مدير راديو جبهه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره مراسم تجليل از برنامه‌سازان دوران دفاع‌مقدس كه اخيرا با حضور معاون صدا در محل ساختمان شهداي راديو برگزار شد،گفت: در اين مراسم از تعدادي از تهيه‌كنندگان،نويسندگان، گويندگان،مجريان، گزارشگران و كساني كه به نوعي در مديريت رسانه‌اي و تبليغات دفاع‌مقدس نقش داشتند تجليل شد. خزايي افزود: در اين مراسم خلاصه‌اي از نوع فعاليت‌هاي دوران دفاع‌مقدس ارائه شد. ضمن اينكه كساني كه در اين مراسم حضور داشتند به ذكر خاطراتي از دوران دفاع‌مقدس پرداختند كه با تداعي آن دوران تقريبا خاطرات دفاع مقدس براي كساني كه شايد سالها همديگر را نديده بودند، زنده شد. وي درباره برنامه‌سازي راديو جبهه نيز گفت: راديو جبهه در سال 64 راه‌اندازي شد كه در جهبه‌هاي غرب و جنوب و همچنين در تهران بر روي موج FM براي مخاطبان و رزمندگان برنامه‌هايي مانند پخش مارش نظامي، سرودهاي حماسي و اخبار جبهه‌ها را پخش و جوانان علاقه‌مند را براي رفتن به جبهه ترغيب مي‌كرد. او افزود: در واقع مي‌توان گفت كار اصلي راديو در آن مقطع مديريت بحران بود كه بايد امروز براي كساني كه در رسانه‌ها و راديو مسووليت دارند تبيين و پياده‌سازي شود و مسوولان رسانه‌اي امروز بايد تجربيات گذشته را كه نزديك به 30 سال از آن مي‌گذرد براي نسل‌هاي آينده بازگو كنند. وي گفت: در آن مقطع زماني افرادي كه در راديو كار مي‌كردند تجربه زيادي نداشتند و بيشتر با انگيزه‌هاي خاص و داوطلبانه برنامه اجرا مي‌كردند و مثل امروز نبود كه رسانه‌ها با فشار پول افراد را براي اجراي برنامه‌ها ترغيب كنند. خزايي در خصوص افرادي كه در آن زمان در راديو كار مي‌كردند، گفت: كساني كه در راديو كار مي‌كردند افرادي بودند كه تجربه زيادي در اين كار نداشتند زيرا هنوز دو سال از پيروزي انقلاب اسلامي نگذشته بود كه جنگ آغاز شد و افراد كه آدم‌هاي انقلابي بودند با تجربيات محدود فرهنگي مديريت تبليغات دفاع مقدس را به عهده گرفتند. آن‌ها وظيفه داشتند اطلاعات و اخبار جنگ را به مردم منتقل كنند، در ضمن وظيفه تهييج و تشويق نيروها براي اعزام به جبهه‌ها نيز از وظايف تبليغي راديو در آن زمان بود كه بايد اين ارزش‌ها براي نسل‌هاي آينده نيز حفظ و نگهداري شود تا در كارهاي آينده و برنامه‌سازي‌ها و بحران‌هاي احتمالي بتوان از آنها به عنوان معيارهاي كار رسانه‌اي استفاده كرد. تهيه كننده برنامه‌هاي حماسي راديو در دوران دفاع مقدس ادامه داد: راديو در دوران دفاع مقدس برگ زريني در انقلاب اسلامي ثبت كرد و بايد كاري كرد تا اقدامات، تلاش‌ها، فداكاري‌ها و نوآوري‌هايي كه در آن مقطع اتفاق افتاد براي هميشه جاودانه بماند. خزايي كارهاي انجام شده در راديو و مقطع تاريخي جنگ تحميلي را جهش انقلابي خواند و گفت:كساني كه در آن مقطع در راديو و تلويزيون براي دفاع‌مقدس كار مي‌كردند توانستند آن مقطع را به يك فرهنگ حماسي تبديل كنند و با جهاد رسانه‌اي كاركنان راديو و تلويزيون، جهاد رزمندگان در جبهه‌ها تكميل شد. انتهاي پيام
  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 8907-16179
  • خبرنگار : 71365