رييس اداره مخازن شركت ملي‌مناطق ‌نفت‌خيز جنوب خبرداد: احتمال اشتراك ميدان آزادگان با ميدان مجنون عراق

رييس اداره مهندسي عمليات مخازن شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، اهميت ميدان آزادگان را بزرگي ميدان از نظر وسعت، وجود مخازن نفتي مختلف، ميزان نفت درجا و مجاورت آن با كشور عراق عنوان كرد و گفت: احتمال اين‌كه ميدان آزادگان با ميدان مجنون عراق در بخش هايي مشترك باشند وجود دارد كه اثبات آن به بررسي دقيق و مطالعات ويژه‌اي نياز دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، رضا جعفري‌زاده با بيان اين مطلب اظهاركرد: فعاليت و جمع‌آوري اطلاعات درخصوص ميدان آزادگان، توسط شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از سه سال پيش آغاز شد و در فرصتي كوتاه اطلاعات مورد نياز جمع‌آوري و دسته‌بندي شد.

وي افزود: پس از جمع‌آوري اطلاعات و بررسي‌هاي انجام شده، تنگناهاي طرح توسعه ميدان مشخص و طرح توليد زودهنگام ميدان آزادگان به شركت ملي نفت ايران ارايه شد كه در ميان طرح‌هايي كه ديگر شركت‌ها در اين خصوص ارايه داده بودند، مورد قبول واقع شد.

وي گفت: طرح توليد زودهنگام شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اگرچه با مخالفت هايي همراه بود و برخي آن را غيرعملي مي دانستند، اما مطابق برنامه و با حداقل هزينه ممكن به اجرا در آمد و توليد از اين ميدان با ظرفيت توليد20 هزار بشكه، در سال 1386 آغاز شد و وعده‌هاي كارشناسان شركت مهندسي نفت را محقق كرد.

جعفري‌زاده افزود: پس از طرح توليد زودهنگام، طرح افزايش توليد ميدان به 50 هزار بشكه ارايه و پس از ابلاغ از سوي شركت ملي نفت ايران به اجرا گذاشته شد كه آن طرح نيز در ابتداي سال جاري با موفقيت پايان يافت.

وي يادآورشد: در طرح توسعه ميدان آزادگان تمامي مديريت‌ها، ادارات و شركت‌هاي تابع شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۷ مهر ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8907-10713
  • خبرنگار :