سرپرست معاون عمراني استانداري فارس: زلزله روز گذشته كازرون 23 پس لرزه داشت تعدادي از اماكن عمومي خسارت جزئي ديدند

سرپرست معاونت عمراني استانداري فارس در تشريح آخرين اخبار زلزله «كُنار تخته» كازرون از 23 پس لرزه و 12 مصدوم اين زلزله خبرداد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالله حسيني، درباره آخرين وضعيت مناطق زلزله‌زده استان فارس اظهار كرد: مركز زلزله 1/6 ريشتري منطقه كوهستاني واقع در روستاي «جعفر جن» از توابع شهرستان كازرون بوده است كه پس از زمين لرزه 23 پس لرزه رخ داد كه بزرگترين آن را 8/3 ريشتر اعلام كرد.

وي افزود: با توجه به شدت زلزله، پس لرزه‌هاي آن در تعدادي از نقاط استان‌هاي فارس، يزد، كهكيلويه، خوزستان و بوشهر ثبت شده است.

حسيني ادامه داد: با بروز اين حادثه ستاد بحران استان و شهرستان سريعاً تشكيل و با هدايت و اعزام دستگاه‌هاي امدادرسان از جمله هلال احمر و اورژانس به منطقه عمليات امدادرساني را در لحظات اوليه حادثه آغاز كرد.

وي با اعلام اين‌كه 12 مصدوم اين حادثه به صورت سرپايي در مراكز پزشكي درمان شده‌اند، گفت: يك واحد مسكوني به صورت كامل تخريب شده است و تعدادي از اماكن عمومي از جمله يك سينما، يك واحد آموزشي و يكي از ساختمان‌هاي اداره مخابرات در شهر كازرون خسارت جزئي ديدند.

سرپرست حوزه معاونت عمراني استانداري فارس اضافه كرد: طبق بررسي‌هاي انجام گرفته واحدهاي مسكوني موجود در بافت فرسوده 30 روستا بين 30 تا 40 درصد خسارت ديده‌اند اما اين زلزله خسارات چنداني نداشته و وضعيت منطقه را در حال حاضر عادي است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۶ مهر ۱۳۸۹ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8907-04234
  • خبرنگار :