مديرعامل ايران خودرو ديزل: گران‌فروشي در عرضه هوو رخ نداد

در صورت وقوع گران‌فروشي در تحويل كاميون‌هاي هوو، در حال حاضر قيمت اين خودرو در بازار بايد بسيار كمتر از مقدار فعلي مي‌بود. هاشم يكه‌زارع - مديرعامل ايران خودرو ديزل - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: اولين سري اين خودرو در سال 1384 با قيمت پايه 53 ميليون تومان فروخته شد. وي با بيان اين‌كه در آن زمان هوو به عنوان نسل جديد كشنده‌هاي تجاري ارزان قيمت وارد بازار ايران شده بود، خاطرنشان كرد: به دليل مشخص نبودن چگونگي استقبال بازار از اين خودرو، اولين سري آن به تعداد 400 دستگاه بدون سود و حتي با 600 هزار تومان ضرر به قيمت 53 ميليون تومان در عرض چند دقيقه فروخته شد. او خاطرنشان كرد: ‌پس ازآن با توجه به استقبال‌ بالاي بازار، اين خودرو عصر همان روز با پنج درصد سود نسبت به قيمت تمام شده و به قيمت 57 ميليون تومان دوباره عرضه شد. وي افزود: ارزان فروشي رخ داده در عرضه سري اول هوو و بي‌تدبيري صورت گرفته در قيمت‌گذاري آن در سال 1384موجب شد كه در آن زمان برخي رانندگان با توجه به افزايش قيمت خودرو از 53 به 57 ميليون تومان، شائبه گران‌فروشي آن را مطرح كنند. يكه‌زارع با بيان اين‌كه دريافت سود پنج درصدي نسبت به قيمت تمام شده كالا حداقل حاشيه سود معقول براي بنگاه‌هاي اقتصادي است، تصريح كرد: بنابراين در فروش هوو گران‌فروشي رخ نداده و تنها بي تدبيري انجام شده در قيمت‌گذاري آن موجب بروز شائبه‌هايي شد. وي افزود: اگر طبق برخي گفته‌ها كاميون‌هاي هوو در سال 1384 بايد به جاي 53 ميليون 43 ميليون تومان فروخته مي‌شد، با توجه به آن‌كه حداكثر عمر خودروهاي سنگين تا رسيدن به وضعيت اسقاط 25 سال است، سالانه حدود دو ميليون تومان از قيمت هووهاي عرضه شده در سال 1384 كاسته مي‌شود. وي تصريح كرد: بنابراين در حال حاضر اين كاميون‌ها بايد به قيمت 33 ميليون تومان نسبت به قيمت 43 ميليون تومان ادعا شده در بازار قيمت‌گذاري شوند، اما در حال حاضر كاميون‌هاي مدل 1384 هوو با قيمت حداقل 48 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود كه اين مساله نشان دهنده عدم گران‌فروشي و عرضه خودرو به قيمت واقعي و با حداقل سود است. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۵ مهر ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8907-02552
  • خبرنگار : 71186