علي معلم اظهار اميدواري كرد: براي معرفي فيلم به اسكار تصميم كارشناسانه صورت گرفته باشد. اما اگر اين انتخاب بدون تشكيل كميتههاي متخصص سينمايي باشد، اصلا جالب نيست كه موضوعاتي كه نيازمند كارشناسي هستند به شيوه مديريتي و با اعمال نظر مديران بررسي شوند.
اين تهيهكننده و منتقد سينما در گفتوگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به عدم اكران فيلم «بدرود بغداد» در ايران با توجه به مقررات اسكار اظهار داشت:به نظر ميرسد كه دوستان مقررات اسكار را نميدانند. به هر حال لازم بود كه امسال هم كميتهاي از سينماگران به انتخاب و كارشناسي فيلمها بپردازند و مانند سالهاي قبل همه چيز شفاف و مشخص باشد، اما به نظر ميرسد كه امسال سياست ديگري حاكم است.
وي در عين حال گفت: انتخاب فيلمي كه به اكران درنيامده براي اسكار خيلي از روي قاعده نيست، چرا كه همانطور كه گفتم بايد اين فيلم اكران عمومي شده باشد. من نميدانم كه دوستان اصلا از بين چه فيلمهايي به انتخاب پرداختهاند و آيا فيلم ديگري هم در اين رقابت بوده است يا خير؟ يا اينكه اين فيلم پخشكننده خارجي دارد يا نه؟ و دركل به نظر ميرسد كه تصميمي عجولانه گرفته شده است.
معلم دربارهي ارزيابياش از فيلم «بدرود بغداد» به عنوان نماينده سينماي ايران در اسكار گفت: متاسفانه من اين فيلم را كامل نديدهام و نميتوانم نسبت به كيفيت آن نظر بدهم.
انتهاي پيام