/قرآن؛ كتاب رحمت،حكمت وعدالت/ دبير كل مجمع مجالس آسيائي بي‌حرمتي به قرآن كريم را محكوم كرد

دبير كل مجمع مجالس آسيايي (APA) بي‌حرمتي به قرآن كريم، كتاب مقدس نيمي از اعضاي اين مجمع، توسط عوامل افراطي مسيحي در ايالات متحده را محكوم كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمدهادي نژادحسينيان اظهار داشت: اين اقدام وقيحانه در ايالات متحده، اعتراض بسياري از كشورهاي اسلامي را در پي داشت و منجر به كشته و زخمي شدن عده زيادي شد.

دبير كل APA تاكيد كرد: بي‌حرمتي به قرآن توسط عوامل افراطي مسيحي، هيچگونه ارتباطي با مسيحيت نداشته و اعلام مي‌دارد پيروان اسلام و مسيحيت به حرمت و تقدس كتاب‌هاي مقدس يكديگر معتقدند.

نژادحسينيان همچنين با يادآوري تلاش‌هاي انجام شده از جمله تلاش‌هاي APA در جهت تصويب چندين قطعنامه پيرامون احترام و حفاظت از تنوع فرهنگي در سطح جهان از پارلمان‌هاي عضو، همه دولت‌ها، اتحاديه‌ي بين‌المجالس و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي و همچنين سازمان‌هاي مردم‌نهاد خواسته است تلاش‌هاي خود را جهت ارتقاء گفتمان و درك متقابل مذهبي و فرهنگي افزايش دهند.

وي همچنين تاكيد كرد: تحقق اهداف APA در آسيا اين سازمان را براي درك جهاني مذاهب و فرهنگ‌ها از يكديگر در جايگاه بهتري قرار مي‌دهد.

دبير كل مجمع مجالس آسيايي همچنين اعلام كرد كه تلاش‌هاي متمركز در سطح بين‌المللي از جمله ابتكارهاي پارلماني براي جلوگيري از تكرار اين قبيل اعمال شنيع و خطرناك را ترغيب خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-16522
  • خبرنگار :