/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ گزارش كامل ايسنا از راهپيمايي نمازگزاران تهراني در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم

نمازگزاران تهراني امروز همگام با ساير هموطنان در سراسر كشور پس از برگزاري نماز جمعه با انجام راهپيمايي گسترده، خشم و نفرت خود را از عاملان اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم، فرياد زدند و اين اقدام نفرت‌انگيز را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شعارهاي " الله اكبر"، "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسراييل"، بيشترين شعارهايي بود كه از شركت كنندگان در اين راهپيمايي شنيده مي‌شد.

راهپيمايان همچنين شعارهايي به شرح زير در محكوميت اهانت به قرآن كريم سر دادند:

«يا حجت‌ابن الحسن، تسليت تسليت»، «اي رهبر آزاده، تسليت تسليت»‌، «فرياد پرخروش اهل ايمان، محكوم بِِود اهانت به قرآن»، «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن»، «جانم فداي اسلام، جانم فداي قرآن»، « كشيش آمريكايي اعدام بايد گردد، برائت از مشركين اعلام بايد گردد»، « قرآن كتاب صلح و آزادي است، مبشر رحمت و آگاهي است»، «اهانت چند كشيش بي‌ايمان، كم نكند زاعتبار قرآن»، «اين هتك حرمت نشود فراموش، نور خدا هرگز نگردد خاموش»، «توهين به قرآن كار صهيونيستهاست، جنايتي با نقشه‌ي آمريكاست»، «اي امت مسلمان به پا خيز به پا خيز، بهر دفاع قرآن به پا خيز به پا خيز»، «اين امت مسلمان حامي قرآن بود، كشيش ضد قرآن نايب شيطان بود»، «كشيش آمريكايي روسياهي، برايت جز جهنم نيست راهي، درافتادي تو با خشم خدايي، شود آتش نصيب تو الهي».

شركت كنندگان در اين راهپيمايي ضمن در دست داشتن قرآن كريم و جملات مقام معظم رهبري در پيام اخير مبني بر محكوم كردن اهانت به قرآن كريم، پلاكاردهايي با مضامين زير نيز در دست داشتند:

«كشيش صهيونيستي مرگت باد، ننگت باد»، «اسلام دين آزادي و معنويت، قرآن كتاب رحمت، حكمت و عدالت»، «نور قرآن هميشه جاودان است»، «عمل ناكشيش آمريكايي جلوه‌ي شيطان در اهانت به قرآن مجيد است»، «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل».

به گزارش ايسنا، پس از تجمع راهپيمايان در ميدان انقلاب و سخنراني آيت‌الله سيداحمد خاتمي، امام جمعه‌ي موقت تهران قطعنامه پاياني اين راهپيمايي قرائت شد و جمعي از حاضران در اين راهپيمايي پرچم آمريكا را به‌ آتش كشيدند.

گفتني است در اين راهپيمايي اعتراض‌آميز شخصيت‌هايي همچون حجج‌اسلام محسني‌ اژيه دادستان كل كشور و رازيني معاون قوه قضاييه به همراه مرتضي بختياري وزير دادگستري، محمدرضا باهنر نماينده مردم تهران در خانه ملت و حسن غفوري فرد نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري در جمع تجمع‌كنندگان اظهار كرد: دشمن به دنبال به راه‌انداختن جنگي مذهبي است و نبايد با مقابله به مثل در هتك حرمت قرآن كريم در ميدان دشمن بازي كرد.

وي با بيان اين مطلب كه شما با راهپيمايي خود باعث عزت قرآن شديد، افزود: اهانت به قرآن مسبوق به سابقه است و در تاريخ اسلام اين مورد وجود داشته است كه فردي قرآن را پاره پاره كرده و سرانجامش اين شد كه وي را كشتند و جسدش را به دروازه شهر ‌آويختند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد:‌ قطعا با اين حركت شيطاني، قرآن عظمت جهاني خواهد يافت.

اين صحبت خاتمي همراه با تكبير حاضران در اين تجمع بود.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين‌كه اين جنايت مباشران و مسبباني دارد كه هر دوي آنها محكوم هستند و مباشران جرم‌شان بيش از مسببان است، ادامه داد: بيش از 30 سال است كه مسببان آتش اسلام‌ستيزي را در سطح جهان برافروخته‌اند. يك بار از سلمان رشدي حمايت مي‌كنند و بار ديگر از كاريكاتوريست دانماركي و بايد گفت كه در راس مسببان نيز آمريكاي جنايتكار است كه هتك حرمت به قرآن كريم تحت حمايت آن صورت گرفته است.

خاتمي گفت:‌ دنيا بداند عداوت آمريكا با ايران اسلامي از سنخ عداوت با قرآن است و همان‌طور كه با حمايت آمريكا نسبت به قرآن دشمني شد، به همان دليل نيز بيش از 30 سال است كه با ايران اسلامي دشمني مي‌شود، ولي دنيا بداند كه ملت قرآني ايران پيروز هستند.

به گزارش ايسنا، اين سخنان خاتمي نيز همراه با تكبير تجمع كنندگان معترض به هتك حرمت قرآن كريم همراه شد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري گفت:‌ بايد دانست كه هدف از اين دشمني‌ها چيست؟ كه در اين زمينه بايد گفت، با پيروزي انقلاب اسلامي كه شما قرآنيان انجام داديد بيداري اسلامي سراسر جهان را فراگرفته و اسلام و قرآن زنده شده است و اين خواب راحت از چشم آنان را گرفته است.

وي افزود: امروز بيش از 450 مسجد و مركز اسلامي در آمريكا خودنمايي مي‌كنند و اين عقده در وجود آن‌ها به وجود آمده كه با پيروزي انقلاب اسلامي اسلام ناب محمدي(ص) در جهان در حال گسترش است و با اين حركت نوراني نمي‌توانند برخوردي منطقي داشته باشند و به همين خاطر دست به اعمال سخيف مي‌زنند.

خاتمي ادامه داد: به فضل خدا استكباريان و آمريكائيان خواهند ديد كه اسلام ناب محمدي(ص) خواب راحت را از آن‌ها خواهد گرفت.

وي خطاب به تجمع كنندگان در ميدان انقلاب در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم با بيان اين مطلب كه ما بايد بدانيم كه در اين حوزه چه بايد كرد و چه بينشي نبايد داشت، افزود: اولين كار را شما خوبان انجام داده‌ايد و هر گامي كه در اين مسير برداشته‌ايد حركت خداپسندانه‌اي است و در جهان اسلام نيز تجمعاتي كه در ادامه به وجود خواهد آمد هتاكان به قرآن كريم را تا ابد پشيمان خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نكته‌ي ديگر اين است كه از وزارت خارجه كشورمان كه نماينده ملت ايران است مي‌خواهيم كه از آمريكا به عنوان متهم درجه اول اين جنايت در مجامع بين‌المللي شكايت كند و اگر آمريكا مي‌خواهد كه اين موضوع در پرونده سياهش ثبت نشود، بايد عاملان اين جنايت را دستگير كرده و به اشد مجازات برساند و به حساب كشيش ديوانه‌اي كه براي اولين بار اين ايده شيطاني را مطرح كرده نيز برسد و وي را دستگير و مجازات نمايد.

در واكنش به سخنان خاتمي، حاضرين در تجمع ميدان انقلاب تكبير گفتند و شعار دادند "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد".

اين عضو مجلس خبرگان رهبري درادامه سخنان خود گفت: كارهايي كه نبايد در اين مسئله انجام داد اين است كه نبايد اين مسئله را به عنوان جرقه‌اي گذرا ببينيم، بلكه اين موضوع به عنوان يك جريان اسلام‌ستيز مطرح است كه از جمله‌ي آن مي‌توان به حمايت از كاريكاتوريست توهين‌كننده به پيامبر اسلام(ص) از سوي دولت آلمان و اجازه پخش فيلم‌هاي موهن از سوي دولت آمريكا در اين زمينه اشاره كرد و بايد گفت به همين دليل است كه مردم ما همواره در راهپيمايي‌هاي خود شعار "مرگ بر آمريكا" سر مي‌دهند.

بنابراين گزارش، در اين زمان بود كه معترضين به هتك حرمت قرآن كريم همنوا با سخن خاتمي شعار دادند "مرگ بر آمريكا".

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمني دنياي استكبار به خاطر دين ما است، زيرا دشمن نمي‌خواهد بپذيرد كه در حساس‌ترين نقاط جهان، در خاورميانه اسلام جان تازه‌اي گرفته است و به همين خاطر است كه آن‌ها با ما دشمني مي‌كنند و در واقع آن‌ها با دين ما در تضاد هستند، ولي من از زبان شما مي‌گويم كه ملت ايران ملتي ديني و قرآني است و تا آخرين نفس، نفر و قطره خون خود تا پاي نظام اسلامي ايستاده است.

خاتمي گفت: دنياي اسلام نبايد مقابله با مثل را در اين موضوع پيشه كند و بايد بدانيم كه تنها كتاب تحريف نشده الهي، قرآن است و اگر اين كتاب نبود، اسمي از حضرت عيسي و موسي(ع) نبود و اهانت و مقابله به مثل نسبت به كتاب‌هاي ديگر بازي كردن در ميدان دشمن است؛ زيرا دشمن مي‌خواهد جنگ مذهبي به راه اندازد و به فضل الهي در اين زمينه ناكام خواهند ماند.

وي ادامه داد: اين مصيبت عظيم كه قرآن اين‌چنين مورد اهانت قرار گيرد، مصيبت بزرگي براي ماست، ولي بايد دانست كه امثال همين افراد بودند كه با چوب خيزران به دندان قرآن ناطق زدند و همچنان كه آن افراد ناكام ماندند، اينان نيز ناكام خواهند ماند.

به گزارش ايسنا، پس از سخنراني آيت‌الله خاتمي، قطعنامه پاياني اين مراسم نيز قرائت شد كه در اين قطعنامه، اعتراض‌كنندگان عليه هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم از علما، دانشمندان و مسئولين مراکز فرهنگي، مذهبي و قانون‌گذاري خواستند تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به اديان، پيشنهاد جمهوري اسلامي در "تدوين منشور جهاني جلوگيري از توهين به مقدسات اديان الهي" را به عنوان گامي بازدارنده و کارساز، مورد توجه و اقدام عملي قرار دهند.

متن اين قطعنامه به شرح زير است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحيم

"يريدونَ لِيطفِئوا نُورَاللهِ بِافوَاهِهِم وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوکَرِهَ الکافِرُون" (آيه 8 سوره صف)

"کافران مي‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل و مسخره خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند تمام و کمال (محفوظ) خواهد داشت."

«قرآن کريم مقدس‌ترين کتاب آسماني و معجزه جاودان و مظهر رحمت الهي، مصحف نوراني عدالت و رحمت، صلح و شفقت و روشن‌ترين راه هدايت انبياء بشر تا مقام خليفه اللّهي است. قرآن کريم به عنوان انگيزه بعثت نبي مکرم اسلام حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله و سلم)، جامع همه اديان الهي از دين حضرت آدم تا اسلام حضرت خاتم و کامل‌کننده کتب آسماني فرستاده شده از سوي خداوند باري تعالي است و توهين به ساحت قدسي آن، توهين به همه اديان آسماني و پيروان مکتب انبياء الهي (عليهم‌السلام) و به آتش کشيدن تمامي ارز‌ش‌هاي والاي انساني است.»

«جهان اسلام اين روزها آکنده از خشم و نفرت و انزجار نسبت به اقدام جنون‌آميز و نفرت‌برانگيز اهانت به ساحت قدسي قرآن کريم از سوي صهيونيسم بين‌الملل و استکبار پليد آمريکايي است که ميليون‌ها آزاده جهان را از داغ اين جسارت بزرگ و جنايت بي‌شرمانه به دين مبين اسلام و ارزش‌هاي الهي و شرافت و کرامت انساني، به خشم آورده است.»

«امواج خروشان و طوفان احساسات پاک و اراده‌هاي راسخ برخاسته از قدرت ايمان مسلمانان حق‌طلب در سراسر گيتي و واکنش پيروان ديگر اديان الهي به اين اقدام موهن نشان داد که معارف و ارزش‌هاي الهي اديان ابراهيمي و کتب آسماني، در قلب و جان و روح مردم موحد و آزاده‌ي جهان از پايگاهي عميق و جايگاهي ريشه دار برخوردار است.»

«اينک در شرايطي که با پيام حکيمانه و راهبردي ولي امر مسلمين، مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي)، امت بزرگ اسلام در معرض رسالتي سترگ قرار گرفته است، ما ملت مسلمان و انقلابي ايران با شرکت در اين تظاهرات سراسري، ضمن محکوميت و ابراز خشم و انزجار شديد خود از اين اقدام موهن، مواضع خود را با نداي بلند تکبير به اين شرح اعلام مي‌داريم:

1ـ کاسه صبر مسلمانان عالم و آزادي‌خواهان جهان از حرکات اسلام‌ستيزانه و سناريو‌هاي پليد دشمنان قسم خورده اسلام در ايجاد فتنه‌هايي نظير ماجراي سلمان رشدي مرتد و کاريکاتوريست خبيث دانمارکي به خصوص اهانت اخير در کشور آمريکا و توهين‌هايي که هر روز به مسلمانان جهان در کشورهايي نظير افغانستان، عراق، پاکستان، فلسطين و لبنان مي‌شود، لبريز شده است. بار ديگر فرمايش "بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(رحمت الله عليه) را براي يادآوري ذهن‌هاي غبارگرفته نظام ليبرال سرمايه‌داري تکرار مي‌کنيم که اگر در مقابل دين ما بايستيد در مقابل همه دنياي شما خواهيم ايستاد.

2ـ ملت ايران و مسلمانان آگاه جهان ترديدي در نقش لابي صهيونيستي در حادثه يازدهم سپتامبر ندارند و آن را روي ديگري از سناريوي ساختگي هلوکاست براي بهانه‌جويي و اعمال خشونت عليه مسلمانان و اشغال سرزمين‌هاي اسلامي دانسته و از انديشمندان و آزادي‌خواهان جهان مي‌خواهد که براي دفاع از حقوق انسان‌هاي بي‌گناه با تشکيل کميته حقيقت‌ياب و مستقل براي يافتن‌ ماهيت حقيقي و ابهام‌زدايي از اين حادثه جنايت‌بار، چهره واقعي عاملان صهيونيستي و دين‌ستيز حادثه مشکوک يازدهم سپتامبر را براي جهانيان برملا سازند.

3ـ اهانت به ساحت مقدس قرآن کريم مقدمه‌اي براي اجراي طرح صهيونيستي ايجاد نزاع ميان مسلمان و مسيحي است. لذا ملت ايران نسبت به ورود کليسا به بازي سياسي بازيگردانان صحنه استکبار جهاني به ويژه صهيونيسم بين‌الملل هشدار مي‌دهد و از پيروان واقعي حضرت عيسي بن مريم (علي نبينا و اله و عليهما السلام) مي‌خواهد تا نسبت به عواقب خطرناک ايفاي نقش ناخواسته در سناريوي از پيش محاسبه و برنامه‌ريزي شده صهيونيست‌ها براي جنگ مذهبي بين اديان الهي، هوشيار باشند.

4ـ قرآن کتاب رحمت، حکمت و عدالت و سرچشمه دانايي، رهايي و عزت‌بخشي انسان است. امت اسلام اقدامات اهانت‌آميز عوامل صهيونيزم بين‌الملل و شيطان بزرگ، آمريکاي جنايت‌کار را ناشي از زبوني و درماندگي استکبار جهاني در مقابل منطق نوراني قرآن کريم دانسته و آن را نشاني روشن از افول نظام ليبرال دموکراسي غرب و به بن‌بست رسيدن انديشه‌هاي استعماري مي‌داند. لذا تأسف عميق خود را از غفلت و وابستگي برخي از حکمرانان و دولت‌مردان کشورهاي اسلامي که همچنان به تمدن رو به انحطاط غرب دل بسته‌اند، اعلام مي‌دارد.

5ـ ما تظاهرکنندگان از علما، دانشمندان و مسئولين مراکز فرهنگي، مذهبي و قانون‌گذاري مي‌خواهيم تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به اديان، پيشنهاد جمهوري اسلامي در "تدوين منشور جهاني جلوگيري از توهين به مقدسات اديان الهي" را به عنوان گامي بازدارنده و کارساز، مورد توجه و اقدام عملي قرار دهند.

6ـ ملت آگاه و با بصيرت ايران اسلامي موضوع فلسطين و جنايات بي‌شرمانه رژيم اشغالگر قدس را به عنوان مسئله اصلي و فاجعه پاکستان و عدم کمک‌رساني کشورهاي مدعي حقوق بشر را به عنوان مسئله فوري جهان اسلام مي‌داند. از همين‌رو سناريوي نفرت‌انگيز اهانت به مقدسات را نيز اقدامي در جهت انحراف افکار عمومي از موضوعات مهم منطقه دانسته و خواستار روشنگري علما و انديشمندان جهان اسلام درخصوص توطئه‌هاي رژيم جنايت‌کار اسرائيل مي‌باشد.»

وَ لَينصُرَنَّ اللهُ مَن ينصُرُهُ اِنَّ اللهَ لَقَوي عزيز

والسلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته

هشتم شوال 1431 هجري قمري

مصادف با جمعه بيست و ششم شهريورماه 1389 هجري شمسي

برابر با هفدهم سپتامبر 2010

مرگ بر آمريکا ـ مرگ بر اسرائيل

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-16057
  • خبرنگار : 71245