/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ شماري از شخصيت‌هاي هنري، سياسي و اجتماعي جمهوري آذربايجان اهانت به قرآن را محكوم كردند

شماري از انديشمندان، هنرمندان و فعالان سياسي و اجتماعي جمهوري آذربايجان در تماس خبر سيماي آذري شبکه جهاني سحر، اقدام ضد بشري اهانت به قرآن کريم را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وفا قلي زاده، تحليلگر سياسي و مشاور اسبق رييس جمهوري آذربايجان در امور بين‌المللي در اين رابطه گفت: من اين حرکت را يک جنايت بزرگ، يک بي تربيتي بزرگ و يک وحشيگري بزرگ مي‌دانم. من اين حرکت را به مثابه پستي و نجس بودن شخصيت عاملان آن ارزيابي مي‌کنم. البته چنين اشخاص پستي هيچ‌گاه نمي‌توانند به قرآن کريم زيان برسانند.

قلي‌زاده با اشاره به اينکه در آمريکا تحت پوشش دموکراسي، در خيلي مواقع جنايت هم مرتکب مي‌شوند در حالي که دموکراسي بايد به گونه‌اي باشد که بتواند جلوي جنايتها را هم بگيرد، اضافه کرد: به اين ترتيب مشخص مي‌شود که دموکراسي آمريکا در مقابل جنايت هيچ تواني ندارد.

اين تحليلگر سياسي تاکيد کرد: دين اسلام در کل دنيا در حال گسترش است و در آمريکا نيز با قدرت گسترش مي‌يابد. به همين علت، آنها ( هتاکان به قرآن) هرکاري هم بکنند نخواهند توانست جلوي آن را سد کنند.

نورسته ابراهيم اوا، رييس شوراي بانوان حزب اسلامي جمهوري آذربايجان نيز به خبر سيماي آذري گفت: هر ملتي بايد بتواند در خود اصالت استقلال را ايجاد کند و به تحقق آن موفق شود. اما، حرکت اخير آمريکايي‌ها به اسم استقلال، در واقع خودسري آنها را نشان مي‌دهد. من ضمن عذرخواهي از عموم مسلمانان و از علماي بزرگ و در وهله نخست از صاحب قرآن و از اهل بيت(ع) و از جهان اسلام، اين سوال را مطرح مي‌کنم که " اي آمريکا! پيامبر شما پيامبر ما نيز هست. ما به پيامبر شما به اندازه پيامبر خودمان احترام مي‌گذاريم. اما شما امروز برخلاف آن عمل مي‌کنيد. اگر ما هم با ادعاي آزادي، به پيامبر شما و کتابش بي احترامي کنيم، آيا شما آن را مي پذيريد؟"

همچنين در تماس ديگري از سوي علي ناصر، شاعر تالش زبان و رييس مرکز فرهنگي تالشهاي جمهوري آذربايجان عنوان شد: اين بي‌حرمتي خونمان را به جوش آورده است. اين يک بي‌آبرويي بزرگ است. اين حرکت، کار آمريکا و صهيونيسم عليه مسلمانان است. کشورهاي مسلمان بايد متحد شوند و در مقابل آنها کاري انجام دهند. قرآن، شرف و حيثيت تمامي مسلمانان است. سوزاندن معنويات عموم مسلمانان تا چه حد قابل قبول است؟ شيطان هم نمي‌تواند چنين کاري را انجام دهد.

رييس مرکز فرهنگي تالشهاي جمهوري آذربايجان از تمام مسلمانان دنيا خواست متحد شوند و نسبت اين حرکت شوم اعتراض جدي کنند.

"حميده عمراوا" هنرپيشه جمهوري آذربايجان نيز عمق انزجار خود از اين حرکت را چنين ابراز کرد: من به عنوان يک زن مسلمان، از اين واقعه بسيار متاسفم. زيرا، اين حرکت ضديت با اعتقادات ديني است. اين حرکت، يک سياست خصمانه افراطي عليه جهان اسلام و مسلمانان است. اين حرکت، يک جنايت بزرگ و يک وحشيگري است.

همچنين " گوندوز حاجي اف " ديگر شخصيت سياسي و رهبر حزب فضيلت جمهوري آذربايجان در گفتگو با خبر سيماي آذري شبکه جهاني سحر در رد اقدامات اخير هتاکان ساحت مقدس قرآن اظهار داشت: اين حرکت، نخستين حرکت دشمنان اسلام نيست و آخرين آن هم نخواهد بود. اين، يک حرکت حساب شده است و همانند واقعه 11 سپتامبر، بر اساس منافع مستقيم صهيونيسم بين‌الملل صورت گرفته است. قرآن سوزي و پيش از آن جسارت به ساحت پيامبر گرامي ما نيز مبتني بر آن بوده است.

وي با تاکيد بر اين نکته که دموکراسي اصيل و واقعي در اسلام وجود دارد گفت: مسلمانان بايد آگاهانه در مقابل اقدامات ضداسلامي بايستند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-15822
  • خبرنگار :