معاون وزير صنايع و معادن گفت: براساس آخرين اطلاعات دريافتي تاكنون حدود سه هزار دستگاه از كاميونهاي هوو براي رفع عيب به نمايندگيهاي ايران خودرو ديزل مراجعه كردهاند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين روغني با اشاره به فراخوان حدود 16 هزار دستگاه از كاميونهاي هوو توسط شركت ايران خودرو ديزل براي رفع عيب آنها گفت: از اين تعداد تاكنون حدود سه هزار دستگاه به نمايندگيهاي ايران خودرو ديزل مراجعه كرده و سيستم ترمز آنها اصلاح و برچسب لازم روي آنها نصب شده است و اميدواريم 13 هزار دستگاه ديگر نيز به زودي مراجعه كنند.
وي درباره حوادث اخير مربوط به تصادفات كاميونهاي هوو گفت: كاميون هوو در زمان ورودش به كشور داراي استانداردهاي لازم بوده و پليس نيز اقدام به شمارهگذاري اين كاميون كرد. البته ورود اين كاميون به كشور از اواخر سال 87 ممنوع اعلام شد و بايد در نظر داشت كه استاندارد نيز حداقل توقعات را برآورده ميكند.
وي افزود: هماكنون روي اين موضوع بحث ميشود كه آيا تصادفات اخير ناشي از كاميون هوو بوده و يا تريلر بسته شده به آن كه تاكنون ثابت شده تريلرهاي بسته شده به اين كشنده عامل اصلي تصادفات بوده است.
وي تاكيد كرد: اظهارنظر فوق چه درست باشد و چه غلط ، پليس بايد از عبور و مرور تريلرهاي غيراستاندارد جلوگيري كند.
معاون وزير صنايع و معادن درباره اختلاف قيمت هوو نيز گفت: هوو در سال آغاز ورود آن به كشور دو قيمت داشت و در فاصله كمي قيمت اين كشنده حدود چهار ميليون افزايش يافت. در ادامه كاميونداران از اين افزايش قيمت به دادگاه شكايت كردند و قرار است هيات عالي كارشناسي كه در ايران خودرو ديزل مستقر شده به زودي درباره قيمت كاميون هوو و احتمال گرانفروشي آن توسط ايران خودرو ديزل نظر خود را اعلام كند.
روغني با بيان اينكه به نظر من كشنده هوو عيبي ندارد، درباره توليدكنندگان تريلرهاي غيراستاندارد نيز گفت: زماني كه از شهر خارج ميشويد تعداد بسيار زيادي گاراژ وجود دارد كه در آنها تريلرهاي غيراستاندارد ساخته ميشود كه در واقع اين تريلرها محصولات توليدات زيرپلهاي و غيراستاندارد محسوب ميشوند.
بر اساس اعلام موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران هماكنون فقط پنج توليدكننده تريلر استاندارد در كشور وجود دارد.
انتهاي پيام