افروز در جمع دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران: توهين به قرآن، توهين به فطرت، عقلانيت و معنويت است

دانشجويان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران در محكوميت هتك حرمت قرآن كريم به همراه مسوولان و اساتيد اين دانشگاه‌ها در مقابل درب اصلي دانشگاه تهران تجمع كرده و به اقامه نماز ظهر و عصر خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، غلامعلي افروز از اساتيد دانشگاه تهران در ميان اين تجمع‌كنندگان اظهار كرد: خدايا تو شاهد هستي كه در مقابل درب دانشگاه تهران به همراه اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه جمع شده و به اقامه نماز ظهر و عصر مي‌پردازيم و از هويداي دل مي‌گوييم كه ما تابع قرآن هستيم و تا جان داريم حامي قرآن و رهرو طريق آن هستيم.

وي گفت: قرآن كتابي است كه بر فراز عصرها و نسل‌ها قرار دارد و آموزه‌هاي آن بر فطرت، منطق و معنويت استوار است و براي هميشه انسانها كاملترين آموزه‌ها و كمال انجيل و تورات است.

افروز گفت: بسياري از آموزه‌هاي قرآن آموزه‌هاي راستين و تاييدگر آموزه‌هاي تورات و انجيل است و در تورات و انجيل پيامبر خاتم را براي همه بشريت و كتاب قرآن را براي همه عصرها و نسل‌ها معرفي مي‌كنند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به آيه 14 از سوره جان در انجيل گفت: حضرت مسيح(ع) در اين آيه به پيروان خود مي‌گويد كه بعد از من پيامبري جاودانه مي‌آيد.

وي بخشهايي از انجيل كه مربوط به بشارت پيامبر خاتم است را به زبان انگليسي بيان كرد و افزود: اسلام بر مبناي آموزه‌هاي فطري است و خدا مي‌فرمايد كه هيچ آدم عادي نيست كه نسبت به آموزه‌هاي فطري روي برگردان باشد، مگر كسي كه دچار جهالت و سفاهت شده باشد.

افروز گفت: در فرآيند جهاني شدن جهان به مكتب جهان‌شمولي نياز دارد كه به همه سوالات بشري توانايي پاسخگويي داشته باشد و يقينا مجموع اين آموزه‌ها چيزي جز قرآن كريم نيست.

وي اظهار كرد: جهان همچنين به يك فرمانرواي عرشي نياز دارد كه آن نيز امام زمان(عج) است و اين وعده حتمي و حق است.

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اين‌كه همه طراحان جهاني سازي مي‌دانند آموزه‌هاي جهاني به اسلام و فرمانرواي موعود آن ختم خواهد شد، گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند مسلمان هيچگاه نسبت به هتك حرمت قرآن كريم مقابله به مثل نمي‌كنند، زيرا سوزاندن قرآن يعني سوزاندن انجيل، توحيد و تورات و اين يعني نفي منطق، فطرت، عقلانيت و معنويت در گستره انسانها و در اين امر ترديدي نيست.

افروز گفت: قرآن كتابي آسماني و عرشي و براي عقلا و خردورزان است و يك كاغذ نيست و آدمي كه قرآن را مي‌سوزاند مي‌خواهد كه همه ارزشها را قرباني كند.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد هتك حرمت قرآن كريم گفت: همانطور كه ايشان فرموده‌اند يادمان باشد كه خدا قرآن را فرستاده و خود نيز محافظ آن است.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: زماني كه سلمان رشدي آن كار شنيع را مرتكب شد، هزاران نفر به دين مبين اسلام گرويدند و من يقين دارم كه اين حركت با ابلهي صورت گرفته است و صهيونيسم‌ها عامل آن بوده‌اند و باعث آن مي‌شوند كه بسياري از انسانها در سراسر جهان به اسلام علاقمند شده و براي فهم دستورات آن به قرآن مراجعه كنند.

افروز با بيان اين نكته كه در همين مدت كوتاه هزاران هزار جلد از قرآن در سرتاسر جهان چاپ شده است گفت: با وجود آنكه ما بسيار در مورد هتك حرمت قرآن ناراحت هستيم ولي نتيجه غائي آن اين است كه قرآن به همه زبانهاي جهان منتشر مي‌شود و گروندگان به آن افزايش خواهند يافت.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-15128
  • خبرنگار :