/نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان/ كشيش پولوس بنيامين: آمريكا قصد دارد روابط حسنه مسلمانان را تحت‌الشعاع اعمال شيطاني خود قرار دهد

كشيش پولوس بنيامين تاكيد كرد: ارتباطات و گفتمان، نتيجه شناخت خدا، به عنوان آفريدگار مطلق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وي در دومين نشست ديني مرکز گفتگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با عنوان «ظرفيت‌هاي همكاري اديان در اعتلاي صلح و همزيستي جوامع بشري» كه شب گذشته برگزار شد، گفت: شكر و سپاس بيكران خداوند عزوجل را كه اين فرصت را به ما داد تا در اين مكان گردهم آئيم تا اعلام كنيم كه اين جمع تداوم آن ارتباطي است كه از آغاز بعثت پيامبر اسلام(ص) ميان پدران كليساي شرق آشوري و حكومت‌هاي اسلامي وجود داشته است.

وي افزود: ما پيروان اديان توحيدي خوب مي‌دانيم كه اديان الهي همواره مناديان و مبشران صلح و دوستي بوده و خداوند متعال پيامبران را مبعوث داشته تا كينه و كدورت را از ميان ما آدميان بردارند تا ما را برادران هم قرار دهند. زيرا ما پيش از اينكه پيرو دين خاصي باشيم در آفرينش برابريم و نژاد و فرهنگ و زبان نمي‌تواند دليلي براي برتري بر ديگري باشد.

كشيش پولوس بنيامين، تأكيد كرد: گفتمان را در چند محور مي‌توان بحث و بررسي كرد: الف) خانواده: خانواه را بايد به عنوان كوچك‌ترين اجتماع انساني مد نظر قرار داده و روح همكاري و شناخت حقيقت را از همان روزهاي نخست به فرزندان آموخت. انسان در خانواده متولد مي‌شود، در خانه الفباي زندگي را مي‌آموزد و در خانواده قالب شخصيت او شكل مي‌گيرد. پس اگر بتوانيم خانواده را اخلاقي و معتقد سازيم بدون شك كوچك‌ترين واحد ساخت اجتماع را ساخته‌ايم؛ ب) جامعه: جامعه تركيبي است از انسان‌ها با سلائق، ايده‌ها و علايق مختلف اما با هماهنگي و همگوني خاص؛ روح همكاري در جامعه به برخورد افراد آن جامعه بستگي دارد.

كشيش پولوس بنيامين گفت: بدون شك انبياء الهي مأموريت داشته‌اند تا جهان را محلي براي برقراري صلح و سلامتي انسان بنا كنند؛ پيامبران الهي، اين مناديان حقيقت طلب همواره به پيروان خود آموخته‌اند تا يكديگر را دوست بدارند و در كمال آرامش در كنار هم زندگي نمايند. در طول 14 قرن كه از بعثت پيامبر اعظم مي‌گذرد تا امروز، روح اخوت، برابري و احترام متقابل در ميان مسيحيان ايراني و برادران مسلمان خود به وضوح ديده مي‌شود.

كشيش پولوس بنيامين يادآور شد: امروز در كشورهايي چون آمريكا شاهد اعمالي هستيم غيرانساني، غيراخلاقي و نابخردانه كه قصد دارند اين روابط حسنه را تحت الشعاع اعمال شيطاني خود قرار دهند. آنان مي‌خواهند به نام دين بذر نفاق را بكارند. ما معتقدين به خدا، عمل كشيش‌نماي آمريكايي و همه همفكران او را محكوم مي‌نمائيم و در اين اقدام از قبل مصمم‌تر خواهيم بود زيرا مي‌دانيم اين جنگ، جنگ خدا با شيطان است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14881
  • خبرنگار :