/دومين نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان/ رهبر جهاني كليساي شرق آشوري: مسيحيت اقداماتي نظير هتك حرمت قرآن را به شدت سرزنش مي‌كند

رهبر جهاني كليساي شرق آشوري، با ابراز ناراحتي و محكوم كردن اقدام اخير اهانت به قرآن، گفت: حقيقتا ما اين اتفاقي كه افتاد و كشيكي كه گفت بايد قرآن را بسوزانيم قبول نداريم و از اين اتفاق متاثر شديم. ما با اينكه وي خود را يك مسيحي خطاب كرده او را يك مسيحي نمي‌دانيم، چراكه در مسيحيت چنين كاري انجام نمي‌شود بلكه چنين كارهايي را سرزنش مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پاترياك ماردنخاي چهارم رهبر جهاني كليساي شرق آشوريان در نشست ديني مشترك مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با تقدير از جمهوري اسلامي ايران به خاطر ميهمان‌نوازي و تعامل با پيروان تمامي اديان به ويژه مسيحيان آشوري، خاطرنشان كرد: هدفم از آمدن به ايران شركت در اجلاس اسقفان بود كه در اجلاس هندوستان مقرر شد اسقفي را براي كليساي ايران انتخاب كنيم.

وي با اشاره به تاريخ كليساي شرق آشوري، گفت: از سال 1976 به عنوان پاترياك انتخاب شدم و از آن موقع كليساي ايران اسقف نداشت و بنده نظارت داشتم و از آن موقع به دنبال انتخاب اسقف مشخص براي كليساي ايران بودم كه در اجلاس اخير اسقف كليساي ايران انتخاب شد.

پاترياك ماردنخاي چهارم، با بيان اينكه از زماني كه اسلام پيشرفت‌هاي خوبي داشت بين اسلام و مسيحيت همبستگي خوبي به وجود آمد، افزود: اعتقاد ما اين است كه اگر شيطان قدرت داشت به دنبال حيله‌گري و فريب انسان‌ها نبود. چون ضعيف است كارها را با حيله‌گري پيش ببرد. ما باور داريم شيطان وجود دارد اما رانده شده است و هر كاري كه برخلاف رضاي خداوند است را انجام مي‌دهد.

وي تاكيد كرد: شيطان در بين افرادي كه اعتقادات قوي دارند ضعيف است، اما در كنار افراد ضعيف بسيار قوي. ما بايد انتظار اين را بكشيم افرادي كه ضعيف هستند كارهايي برخلاف رضاي خدا و خلاف اعتقادات ديني انجام مي‌دهند. اگر ما قوي باشيم و خدا را با تمام وجود پرستش كنيم مي‌توانيم به راحتي شيطان را از خود دور كنيم.

وي ادامه داد: عيسي مسيح به ما ياد داده همانطور كه خود را دوست داريم ديگران را نيز دوست داشته باشيم و كاري خلاف اعتقاد ديگران انجام ندهيم و به آنها احترام بگذاريم. خداوند اين توانايي را داده كه براي مردم و نزديكي آنها به خداوند خدمت كنيم. البته در جهت اعتقادات‌شان نه خلاف اعتقادات‌شان.

پاترياك ماردنخاي چهارم، معتقد است: انساني كه ايمان داشته باشد و از نظر علمي پيشرفت كند اگر اين دو توامان باشد موفق خواهد بود اما اگر عالمي ايمان نداشته باشد از نظر ما ارزش ندارد. به نظر ما در تمام كتب آسماني خداوند توصيه كرده با خوبي و سلامت با هم زندگي كنيم.

رهبر جهاني كليساي شرق آشوريان، با بيان اينكه در هيچ جا نديديم افراد با ايمان با هم اختلاف و درگيري داشته باشند، گفت: امروز مي‌بينيم خيلي‌ها مذهب را تجارتي كرده‌اند كه مبناي درآمد براي خود قرار دهند. آرزوي ما اين است كه همواره در خاورميانه زندگي بسيار خوبي كه داشتيم را ادامه دهيم و در كنار هم زندگي سالم و خوبي داشته باشيم.

وي با بيان اينكه مسيحيان ما در ايران زندگي بسيار خوبي در كنار برادران‌شان دارند و نشنيديم يك مسيحي مورد آزار و اذيت باشد، افزود: طبيعتا كسي كه دزد و خلافكار باشد بايد پاسخگوي جرم خود باشد، كسي كه به قانون احترام بگذارد راحت زندگي خواهد كرد. در نظر ما كسي كه قانون خداوند را بشكند طرد مي‌شود و اين فرد اصلا انسان نيست.

پاترياك ماردنخاي چهارم، يادآور شد: خداوند يك قانون را براي آدم در نظر گرفت و گفت از آن درخت نخور و چون خورد او را طرد كرد. من به عنوان يك ايراني خوشحال هستم و مطمئنا اسقفان و كشيشان ما از مهمان‌نوازي و ارزش‌هاي ايران براي پيروان خود تعريف خواهند كرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14846
  • خبرنگار :