/دومين نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان/ مهدي مصطفوي: اديان الهي بدنبال ارزش‌هاي اخلاقي مبتني بر مباني الهي هستند

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با بيان اينكه تمام اديان الهي به دنبال تقويت ارزش‌هاي والاي انساني و تحقق عدالت در جامعه هستند، گفت: متاسفانه گروه‌هاي اقليتي در دنيا با تفكر استكباري و صهيونيستي براي كسب منافع نامشروع خود به دنبال تضعيف تمامي ارزش‌هاي ديني و اعتقادي هستند.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهدي مصطفوي شب گذشته در دومين نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با مسيحيان آشوري ايران حضور عاليجناب پاترياك ماردنخاي چهارم رهبر جهاني كليساي شرق آشوريان در اين نشست را بسيار ارزشمند توصيف كرد و افزود: افتخاري است كه در طول تاريخ ارتباط صميمانه و برادرانه‌اي را با پيروان اديان به ويژه اديان الهي در ايران داشتيم و خوشبختانه امروز ايران مهد تشويق ارزش‌هاي معنوي، اعتقادي، الهي و اخلاقي است.

وي با بيان اينكه متاسفانه امروز در جهان يك خلاء قابل لمس در معنويت و ارزش‌هاي اخلاقي الهي به وجود آمده و جوامع و خانواده‌ها گرفتار آن هستند، تصريح كرد: متاسفانه بعضي از گروه‌هاي اقليت در دنيا هستند كه براي كسب منافع نامشروع خود تلاش مي‌كنند ارزش‌هاي عبادي و مباني اساسي فكري ملت‌ها را متزلزل كنند. در حالي كه اديان الهي به دنبال تقويت ارزش‌هاي والاي انساني، تحقق عدالت در جامعه، ايجاد وحدت و همدلي بين انسان‌ها و جلوگيري از بروز ظلم به ديگران و مبلغ ارزش‌هاي اخلاقي مبتني بر مباني الهي هستند.

مشاور رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: براي اقليتي كه مي‌خواهند منافع نامشروعي را كسب كنند عدالت، محبت، ارزش‌هاي اخلاقي مانع است. آنها از تمام امكانات و ظرفيت‌ها استفاده مي‌كنند تا بتوانند پايه‌ي اعتقادي و ايدئولوژي افراد و ملت‌ها را سست كنند.

مصطفوي تاكيد كرد: ما معتقديم اگر فرهنگ و عقايد ديني در يك قوم و كشوري ضعيف شود آن جمعيت را به راحتي مي‌توان تحت سلطه درآورد و افكار آن را به راحتي مي‌توان تحت تاثير قرار داد.

وي با بيان اين‌كه عزت هر قوم و فردي مبتني بر پايبندي آن فرد به ارزش‌هاي اعتقادي و ديني است، اظهار كرد: هيچ كشوري نمي‌تواند مستقل و آزاد باشد. مگر اينكه فكر و مباني اعتقادي قوي و مستقلي داشته باشد و اين شعار همه‌ي پيامبران الهي است.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با اشاره به تفكرات آن گروه اقليت كه به دنبال منافع نامشروع خود هستند، افزود: براي آنها تفاوتي نمي‌كند كه مبارزه با اسلام كنند يا مسيحيت. بر عليه قرآن كاري كنند يا بر عليه انجيل. كاريكاتور نسبت به حضرت مسيح(ع) بكشند يا پيامبر اسلام(ص). آنها دنبال تضعيف ارزش‌هاي ديني و الهي هستند.

مصطفوي ادامه داد: اگر آنها به دنبال آتش زدن قرآن هستند مي‌دانند كه در قرآن از همه‌ي پيامبران الهي اسم برده شده و مورد احترام هستند؛ لذا چون توان و اعتقاد در گفت‌وگو و استدلال ندارند از روش آتش زدن و تخريب استفاده مي‌كنند.

مشاور رييس‌جمهور، يادآور شد: ما معتقديم امروز وظيفه‌ي رهبران الهي و پيروان اديان اين است كه ارزش‌هاي ديني را بيش از پيش تقويت كنند و نسبت به مشتركات اديان الهي تكيه كنند. خوشبختانه مشتركات اديان الهي آنقدر زياد و سازنده براي تعالي بشريت است كه هر چقدر نيرو براي اجراي آنها صرف كنيم باز جاي فعاليت وجود دارد.

وي با بيان اينكه ما در جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌كنيم كه بيشترين زمينه‌ها و فرصت‌ها را براي ارتباط سالم و گفت‌وگوي علمي و همكاري مشترك با اديان بزرگ را فراهم كنيم، گفت: ما به صورت جدي معتقديم اين ارتباطات باعث رشد و تعالي انسان و جوامع انساني مي‌شود. اين نوع ارتباط و تقويت آن حتما موجب مي‌شود شياطين زمينه‌هاي نفوذ و ايجاد انحراف در جريان تعالي بشريت را به خود محدود ببينند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14777
  • خبرنگار :