نشست "ظرفيت‌هاي همكاري اديان در اعتلاي صلح و همزيستي در جوامع بشري" برگزار شد

نشست مشترك ديني با حضور رهبران ديني انديشمندان مسلمان، مسيحي آشوري، مسيحي ارمني، يهودي و زرتشتي با عنوان "ظرفيت‌هاي همكاري اديان در اعتلاي صلح و همزيستي در جوامع بشري" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دومين نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي شب گذشته با حضور پاترياك ماردنخاي چهارم رهبر جهاني كليساي آشوريان دنيا، اسقف كليساي ايران، آيت‌الله تسخيري دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، مصطفوي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت‌الاسلام مظفري رييس مركز گفت‌وگوي اديان و جمع ديگري از نمايندگان اديان و انديشمندان مسلمان برگزار شد.

در اين نشست كه در دفتر رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، نمايندگان كليميان و ارامنه در مجلس شوراي اسلامي، رهبر زرتشتيان ايران از انجمن موبدان و همچنين نمايندگاني از انجمن زرتشتيان و يهوديان و مسيحيان آشوري حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، پس از سخنراني مهمانان در ارتباط با ظرفيت‌هاي همكاري اديان در اعتلاي صلح و همزيستي در جوامع بشري، پيش‌نويس بيانيه‌ي مشترك رهبران ديني راجع به محكوميت توهين به كتاب مقدس مسلمانان نيز به امضاي آنان رسيد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14738
  • خبرنگار :