/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ آيت‌الله دين‌پرور در گفت‌وگو باايسنا: ملت‌هاي آزاده به فكر تشكيل دادگاه صالحه براي جلوگيري از توهين به مقدسات باشند

رييس بنياد نهج‌البلاغه گفت: توهين به مقدسات ملت‌ها و عدم توجه به آنها از سوي نهادهاي بين‌المللي نشان‌دهنده‌ي بي‌اعتباري و بي‌آبرويي آنها و تحت سلطه‌ي استكبار بودن آنها است كه از آن جمله مي‌توان به سازمان ملل اشاره كرد.

آيت‌الله دين‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در رابطه با هتك حرمت به قرآن كريم در آمريكا، اظهار كرد: يكي از نكاتي كه در پيام ايشان است توجه به حضور و دست داشتن صهيونيست‌ها در جريان اين موضوع است و اين‌كه واقعه‌ي رخ داده، ريشه‌اش در دست صهيونيست‌ها است كه اهدافي شوم در سر دارند و يكي از آنها هم اين است كه ميان مسيحيان و مسلمانان درگيري ايجاد كنند.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري نيز به اين نكته اشاره داشتند كه واقعا اهل انجيل و مسيحيان از اين توطئه‌هاي كودكانه دور هستند و اين يك توطئه‌ي سياسي است كه توسط صهيونيست‌ها و دولتمردان آمريكايي انجام گرفته است و علت آن هم اين است كه آمريكا واقعا به آخر خط رسيده است.

رييس بنياد نهج‌البلاغه ادامه داد: اگر كسي منطق و استدلال داشته باشد به بحث و گفت‌وگو مي‌پردازد، اما كسي كه چيزي ندارد به فحش دادن و كارهاي غيرعاقلانه روي مي‌آورد و كاري هم كه در سال‌هاي اخير نيز به وسيله‌ي كاريكاتورهايي در كشورهاي اروپايي عليه پيامبر اسلام انجام گرفت و قرآن‌سوزي اخير نيز از جمله اين دست اقدامات است كه توسط ايادي دولت آمريكا و افراد اوباش و مزدوري كه چه به لباس كشيش افراطي و غيره نشان‌دهنده‌ي اين است كه اين گروه به آخر خط رسيده است و حرفي براي گفتن ندارد و براي همين است كه دست به هر كاري مي‌زنند تا بتوانند خود را حفظ كنند.

دين‌پرور گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند، مسلمانان هيچ وقت دست به مقابله به مثل نمي‌زنند و اين به آن دليل است كه ما به همه‌ي پيامبران از جمله حضرت موسي و حضرت عيسي(ع) احترام گذاشته و آنان را معصوم مي‌دانيم و هيچ‌گاه به فكر هيچ مسلماني خطور نمي‌كند كه به كتب آسماني اهانت كند. هرچند مردم ما بسيار از قضيه‌اي كه رخ داده است خشمگين هستند ولي هيچ‌گاه كار غيرعقلايي انجام نمي‌دهند.

وي با اشاره به هتك حرمت قرآن كريم اظهار كرد: يك دادگاه صالحه بين‌المللي بايد باشد تا زير نفوذ آمريكا و صهيونيست‌ها قرار نداشته باشد و تشكيل چنين مركزي كمترين كاري است كه بايد براي رسيدگي به اموري از اين دست صورت پذيرد.

رييس بنياد نهج‌البلاغه افزود: متاسفانه مراكز قضايي و سياسي كه تحت عنوان بين‌المللي در جهان وجود دارند زير نفوذ آمريكا و اسراييل هستند. بنابراين بايد ملت‌هاي آزاده‌ي جهان به فكر بيافتند تا يك مركز بين‌المللي مردمي و آزادي تشكيل دهند كه به اين مسائل بين‌المللي رسيدگي كند و مانع از تضييع حقوق ملت‌ها و توهين به مقدسات آنها شود و در اين موارد به رسيدگي دست بزند.

دين‌پرور اظهار كرد: اين طرح بايد در سراسر دنيا مطرح شود و اين نشان‌دهنده‌ي ضعف سازمان ملل و تحت تاثير بودن آن نسبت به قدرت استكباري است. هم‌چنين نمايانگر از رده خارج شدن آن و بي‌آبرو و بي‌اعتبار بودن آن است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14446
  • خبرنگار :