حجت‌الاسلام والمسلمين جمشيدي: اهانت به قرآن اهانت به تمام پيروان اديان الهي است مدعيان دفاع از آزادي مذاهب عاملان آتش زدن قرآن را مجازات کنند

قائم‌مقام مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران خواستار محاکمه عاملان اهانت به ساحت مقدس قرآن کريم از سوي مدعيان آزادي اديان و مذاهب شد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي اظهار داشت: اگر مدعيان آزادي و دموکراسي، مدعيان دفاع از حقوق بشر و مدعيان دفاع از آزادي مذاهب و اديان به ادعاي ظاهري خود پايبند باشند، بايد پيگيري قضايي کنند و عاملان و مسببان اين کار را مجازات کنند.

وي با بيان اين‌که همه مسلمانان، کشورهاي اسلامي، علما و همه صاحبان اديان و مذاهب بايد اين اقدام ننگين را محکوم کنند تا زمينه اهانت به ساير اديان الهي از ميان برود، افزود: اميدواريم با محکوميت‌هايي که صورت مي‌گيرد اين جراحت عميق که قلوب پاک و علاقمند به قرآن مجيد از اين اقدام ننگين برداشته، قدري التيام پيدا کند.

قائم‌مقام مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران مواضع دولت آمريکا نسبت به اين اقدام شرم‌آور را کافي ندانست و گفت: اگر مواضع دولت آمريکا واقعي بود بايد جلوي اين اتفاق را مي‌گرفت.

وي ادامه داد: آنها که از يک تجمع مسالمت‌آميز جلوگيري مي‌کنند، چگونه از اين تجمع که مي‌خواهد آتش فتنه را‌ در بين صاحبان اديان و مسلمانان شعله‌ور کند جلوگيري نکردند.

حجت‌الاسلام جمشيدي اين موضوع را نشانه دروغين بودن ادعاي آنها دانست و افزود: محکوميت لفظي به هيچ‌وجه قابل‌قبول و پذيرش نيست.

وي با بيان اين‌که آتش زدن قرآن نشانه اوج رذالت، پستي و اهانت به همه اديان الهي از ابتدا تا انتها بوده است، خاطرنشان کرد: در قرآن به همه کتب الهي احترام گذاشته شده و از همه انبياء گذشته به نيکي ياد شده است.

قائم‌مقام مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران يادآور شد: اهانت به قرآن اهانت به همه انبيا‌، کتب آسماني، اديان الهي و تمام پيروان اديان الهي است.

حجت‌الاسلام جمشيدي با اشاره به سخنان مراجع و بزرگان ديني در ارتباط با اين اقدام شرم‌آور اظهار داشت: همان گونه که برخي از بزرگان ديني فرموده‌اند پاسخ مسلمانان به اين اقدام و اهانت‌کنندگان به قرآن احترام بيش از حد و دائمي به کتب و اديان الهي است.

وي يادآور شد: اينکه اين اقدام ننگين بدون پاسخ جزايي و قضايي از طرف دولت آمريکا و دستگاه قضايي اين کشور باشد، به هيچ‌وجه براي ما و هيچ انسان آزاده‌اي قابل تحمل نيست.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-13840
  • خبرنگار :