سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به هتك حرمت قرآن كريم: آتش جهل معاندان حقيقت، نشانه‌ استيصال آنها در برابر منطق اسلام است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با صدور بيانيه‌اي ضمن عرض تسليت به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و آيات عظام از مراکز، نهادها و شخصيت‌هاي ديني و بين‌المللي خواست با محکوميت توهين به قرآن کريم به پاسداشت ارزش‌هاي الهي و انساني برخيزند.

به گزارش ايسنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در بخشي از اين بيانيه آمده است: «دين‌ستيزان صهيونيست و طراحان اصلي اين نمايش سخيف، با حرکت سفيهانه خود به تمامي ارزش‌هاي انساني نهفته در اديان آسماني اهانت کرده‌ و آتش جهل خويش را شعله‌ور کرده‌اند.»

متن کامل بيانيه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به شرح زير است:

" انا‌لله و انا‌اليه راجعون"

جسارت به مقدسات اسلامي و اهانت به کتاب آسماني آخرين فرستاده خداوند، حضرت رسول اکرم(ص) قلب همه يکتاپرستان به ويژه مسلمانان عالم را جريحه‌دار کرده است. دست ناپاک ابليس که امروز به بهانه سالگرد حمله تروريستي يازده سپتامبر براي اهانت به قرآن مجيد از آستين عده‌اي نابخرد به حرکت درآمده، نشانه‌ استيصال معاندان راه حقيقت در برابر منطق و استدلال آيات کريمه الهي است. اين پليدي، نمادي از درماندگي صهيونيسم بين‌الملل در برابر رشد فزاينده بيداري اسلامي و به بن بست رسيدن نقشه‌هاي شوم آنها عليه کشورهاي اسلامي است.

دين‌ستيزان صهيونيست و طراحان اصلي اين نمايش سخيف، با حرکت سفيهانه خود به تمامي ارزش‌هاي انساني نهفته در اديان آسماني اهانت کرده‌ و آتش جهل خويش را فروزان‌تر کرده‌اند. اين بار نيز آنها در توطئه خود مسير اشتباهي را در پيش گرفتند که سروش وحي در قرآن فرموده است: «و يجعل الرجس على الذين لايعقلون».

طرحي که آنها براي گسترش پروژه اسلام‌هراسي از سال‌ها قبل تدارک ديده‌اند احتياج به سازوبرگي دارد که از يازده سپتامبر آغاز شده و به کاريکاتورهاي توهين‌آميز درباره پيامبر گرامي اسلام و امروز اهانت به قرآن کريم رسيده است. اما به لطف الهي تير آنها هر بار بلاي جان خودشان شده و نفرت و انزجار جهاني از اين‌گونه اقدامات دامن طراحان اين گونه حرکات را گرفته است. «ومکرو و مکرالله و الله خيرالماکرين».

قرآن، پيام جاودانه پروردگار، سرشار از نغمه‌هاي عدالت و رحمت است و اسلام، دين منادي صلح نه تنها با پيروان خود بلکه با تمامي يکتاپرستان به عطوفت نظر انداخته است. همين نگاه رحماني اسلام است که مانعي بر سر راه دسيسه‌هاي استکبار جهاني به شمار آمده و آنها را به خشم واداشته و به اقدامات نابخردانه کشانده است. در قرآن مجيد آمده است: «قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَ مَآ أُنزِلَ إِلَيْنَا وَ مَا أُنزِلَ إِلَي إِبْرَاهِيمَ وَ إِسْمَاعِيلَ وَ إِسْحَقَ وَ يَعْقُوبَ و َالأسْبَاطِ وَ مَا أُوتِيَ مُوسَي وَ عِيسَي وَ مَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ».

شعله مکارانه‌اي که آنها برافروخته‌اند با تدبير جهان اسلام علاوه بر آنکه به طوفاني از اعتراض عليه حرکت‌هاي جاهلي تبديل خواهد شد، نسيمي از وحدت براي شجره طوباي امت اسلامي است و درياي همدلي آنها را در برابر دسيسه‌هاي استکبار جهاني نشان مي‌دهد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ضمن محكوميت اين اقدام وقيحانه با اعلام تسليت به محضر حضرت ولي‌عصر(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف)، رهبر معظم انقلاب( مدظله العالي) و آيات عظام از مسلمانان و آزادگان جهان مي‌خواهد در برابر اين جسارت عظيم، واکنشي هوشمندانه و مدبرانه نشان دهند. همچنين اين سازمان از مراکز، نهادها و شخصيت‌هاي ديني و بين‌المللي انتظار دارد با محکوميت اين اقدام به پاسداشت ارزش‌هاي الهي و انساني برخيزند و حمايت خود را از جهاني عاري از کينه و توهين و جنگ‌افروزي اعلام نمايند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-13602
  • خبرنگار :