سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا: توهين به قرآن، توهين به همه اديان است برخورد جدي نداشتن با هتك حرمت قرآن باعث استمرار آن مي‌شود

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا ضمن محكوم كردن هتك حرمت ساحت مقدس قرآن كريم، اظهار داشت: اگر اين اقدام زشت و هتاكانه با برخورد جدي دنياي اسلام مواجه نشود، ادامه خواهد يافت.

اين عضو هيات رييسه‌ي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به هتك حرمت قرآن كريم در چند ايالت آمريكا، با بيان اين‌كه اين اقدام بايد از سوي همه‌ي ملت‌ها به‌ويژه ملت‌هاي اسلامي محكوم شود، گفت: اهانت كنندگان بايد بدانند كه توهين به قرآن كريم، توهين به همه‌ي اديان و توهين به يك ميليارد مسلمان در دنياست.

به گفته‌ي وي، ساده از كنار اين قضيه گذشتن، جسارت اهانت‌كنندگان را نسبت به اسلام بيشتر خواهد كرد و آنها را به اسلام‌ستيزي‌شان ترغيب خواهد نمود، از اين جهت بايد ملت‌هاي مسلمان با عكس‌العمل جدي در اين موضوع، ملت‌هاي خود را وادار به موضع‌گيري شديد در قبال آمريكا كنند.

وي اين اقدامات را نشان دهنده‌ي عناد جبهه‌ي كفر در مقابل جبهه‌ي حق دانست و با بيان اين‌كه چنين اعمال و جناياتي ريشه در تاريخ دارد، به وقوع جنگ‌هاي صليبي و نيز ظهور آن در شكل سلمان رشدي اشاره كرد و گفت: وقتي اوباما از كنار اين قضيه ساده مي‌گذرد، ولي در قبال يك اهانت كوچك به رژيم صهيونيستي موضع‌گيري مي‌كند، نشان از اسلام‌ستيزي جدي آنها دارد.

سبحاني‌نيا موضع‌گيري جدي و هماهنگ در اين موضوع را يادآور شد و خاطر نشان كرد: اگر همدلي و وحدت در ميان دنياي اسلام و سازمان كنفرانس اسلامي بود، قطعا دنياي استكبار به سركردگي آمريكا، آن هم در واشنگتن، جرات چنين اقدامي به خود نمي‌داد.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، اهانت به ساحت مقدس قرآن را توهين به همه‌ي دنياي اسلام و نيز همه اديان دانست.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-13247
  • خبرنگار : 71036