/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ ديـدگـاه‌ شـخـصـيـت‌ها‌ و بـيـانـيـه؛ محكوميت هتك حرمت قرآن ادامه دارد‌

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي از عموم مسلمانان و آزادگان جهان به ويژه ملت ايران اسلامي دعوت كرد تا پس از اقامه نماز جمعه اين هفته با برگزاري تظاهرات اعتراض‌آميز عليه اهانت به ساحت قدسي قرآن کريم، در صفوفي متحد و يکپارچه ضمن محکوم کردن اقدامات دين ستيزانه عوامل صهيونيستي، شناسايي و مجازات عوامل اصلي را که مطالبه همه مسلمانان جهان از دولت آمريکا و سياستمداران آن است، خواستار شوند.

به گزارش ايسنا هم‌چنين صدور بيانيه‌ها و برگزاري تجمعات و اظهارات مختلف در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم در آمريكا، امروز ـ سه‌شنبه ـ نيز از سوي شخصيت‌ها، گروه‌ها و سازمان‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي ادامه يافت.

توطئه جديدي از سوي صهيونيست بين‌المللي در حال شكل‌گيري است

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله آملي لاريجاني رييس قوه‌ قضاييه با صدور بيانيه‌اي اهانت به كلام الله مجيد را محكوم كرد كه در اين بيانيه آمده است: بسم‌الله الرحمن الرحيم

هتك حرمت قرآن كريم در مقابل كاخ سفيد اقدامي هدايت شده در جهت اسلام‌ستيزي و مقابله با حركت‌هاي اسلام‌خواهي ملل مظلوم جهان و در حقيقت اهانت به همه اديان توحيدي ابراهيمي است.

قرآن، نور الهي است كه با اين هتاكي‌ها هيچگاه خاموش نخواهد شد، بلكه بر تلالو آن افزوده مي‌شود. قرآن كتابي است كه انبياء بزرگ الهي را به رسميت شناخته و آنان را تصديق نموده است.

اقدام ننگين توهين به قرآن كريم فراتر از يك اقدام ابلهانه از سوي چند عنصر عادي بوده بلكه نشان‌دهنده‌ي روند توطئه‌آميز جديدي از سوي استكبار جهان به سركردگي صهيونيسم بين‌الملل براي سرپوش گذاردن بر ناكامي‌هاي سياسي و نظامي خود در عرصه‌هاي بين‌المللي خصوصا در منطقه‌ي خاورميانه دارد تا در راستاي سياست‌هاي قدرت‌طلبانه بتواند منافع نامشروع خود را حفظ نمايد و عمق اين توطئه ضرورت هوشياري مسلمانان جهان را اقتضاء دارد.

اينجانب ضمن تسليت اين مصيبت عظيم به ولي عصر امام زمان عج‌الله تعالي فرجه‌الشريف، مقام معظم رهبري و مسلمانان جهان از تمامي حقوقدانان برجسته، علماي اديان توحيدي و روساي قواي قضاييه و مقامات عالي قضايي كشورهاي جهان و سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي مي‌خواهم در برابر اين توهين آشكار به اعتقادات بيش از يك ميليارد و پانصد ميليون نفر از مسلمان جهان ساكت ننشسته و اقدام اساسي و فوري در محكوميت اين عمل ننگين به عمل آورده و اين توطئه‌ي جديد را خنثي نمايند.

يك جبهه متحد بين‌المللي ضد صهيونيستي تشكيل شود

به گزارش ايسنا دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با صدور پيامي ضمن محکوم کردن اهانت به حريم مقدس قرآن کريم، صهيونيسم بين‌الملل را عامل اصلي اين جنايت بي‌شرمانه دانست و يادآور شد: مراقب باشيم طبل جنگ‌هاي صليبي را صهيونيست‌ها به صدا درآوردند.

در متن اين پيام آمده است: بسم الله الرحمن الرحيم

جنايت بي‌شرمانه هتک حرمت به حريم قرآن کريم، قلوب مسلمين را جريحه‌دار کرد. اين جسارت بزرگ که در القاء پروژه اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي صورت گرفته حاکي از روند رو به اضمحلال عاملان و حاميان اين حرکت شيطاني است که در مواجه با منطق اسلام و قرآن کريم عاجز و ناتوانند.

بي‌ترديد عامل اصلي اين جنايت نابخشودني صهيونيسم بين‌الملل است؛ يعني همان کساني که ديروز برج‌هاي دوقلوي امريکا را منفجر و عامل آن را مسلمانان قلمداد و تبليغات کردند تا آتش اختلاف مسحيت و اسلام را برافروزند و شعله‌ور کنند امروز قرآن کريم را به آتش کشيدند تا مسلمين را بر عليه مسحيان بشورانند.

مراقب باشيم كه صهيونيست‌ها طبل جنگ هاي صليبي را به صدا درآوردند.

اين گروه صهيونيستي – امريکايي درصدد است جنگ‌هاي صليبي را در قالبي مدرن به راه بيندازد تا اسرائيل را از بن بست خارج و او را از سقوط حتمي نجات بخشد؛ لذا بايد قاطبه مسلمانان و مسيحيان نسبت به اين توطئه بزرگ هوشيار و عليه صهيونيسم بين‌الملل متحد شوند. در آينده بعيد نيست كه همين صهيونيست‌ها انجيل و تورات را در جاهايي بسوزانند.

در پايان دو پيشنهاد براي تشكيل يك جبهه متحد بين‌المللي ضدصهيونيستي را اعلان مي‌كنم:

1-‌ بهترين راه مقابله با قرآن‌سوزي حركت مجدد كاروان‌هاي غذا و دارو به صورت مشترك ( مسلمانان و مسيحيان) به سوي غزه و فلسطين است.

2- تشكيل يك كنفرانس مشترك مسلمانان و مسيحيان در تهران براي مقابله با هتك حرمت به كتب آسماني از جمله قرآن و انجيل يك ابتكار سازنده است.

سازمان كنفرانس اسلامي وظيفه حمايت از مقدسات مسلمانان را دارد

هم‌چنين به گزارش ايسنا هم‌چنين رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اهانت به قرآن كريم در ادامه طرح‌هاي شيطاني صهيونيست‌ها در راه اسلام ستيزي و مقابله با جمهوري اسلامي ايران بوده و هرگز نمي‌توان آن را به عنوان مقابله مسيحيت با اسلام قلمداد كرد.

آيت‌الله محمد يزدي با محكوم كردن اهانت به قرآن كريم، آن را طرح شيطاني صهيونيست‌ها دانسته و گفت: بعضي‌ها مي‌خواهند اعمال زشت و ننگين صهيونيست‌ها در اهانت به قرآن كريم را به جنگ‌هاي صليبي و تقابل اسلام و مسيحيت نسبت دهند؛ در حالي كه اين حركت مذبوحانه دنباله يكي از طرح‌هاي استكبار براي انقلاب ستيزي از طريق رژيم صهيونيستي كه اصولا با مذهب مخالف مي‌باشد، است.

دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه با بيان اين‌كه اهانت به قرآن به بهانه حادثه 11 سپتامبر، دليل روشني بر اثبات طرح صهيونيست‌ها است، افزود: تحقيقاتي كه پس از واقعه 11 سپتامبر در سطح دنيا رخ داد و حتي اعتراض بسياري از غربي‌ها را برانگيخت، بهانه‌اي شد تا در محل اين حادثه، به بهانه مبارزه با تروريست و اسلام‌ستيزي و به خصوص مقابله با جمهوري اسلامي، به قرآن كريم اهانت كنند.

رييس اسبق قوه قضائيه يادآور شد: استكبار در تلاش است به بهانه 11 سپتامبر و مبارزه با تروريست به مقابله با اسلام پرداخته و در همين راستا ايران را منشاء تروريست‌ها اعلام كند؛ در حالي كه مواضع انقلاب اسلامي ايران هميشه عليه تروريست بوده و خود قرباني حملات آن‌ها است.

يزدي، كشيش مسيحي را انساني احمق، جاهل و بي‌سواد برشمرد و گفت: در قرآن كريم بيشترين تعريف از عيسي و مسيح (ع) شده و پاك‌ترين نسبت به مريم كبري داده شده، كدام كتاب آسماني اين اندازه از اين پيامبر الهي دفاع كرده است، آيا آن كشيش احمق كه اين طرح را بيان كرد به اين مباحث توجه نكرده كه چقدر قرآن به حضرت عيسي (ع) عنايت داشته و دارد؟

رييس جامعه مدرسين حوزه علميه اهانت به قرآن را اهانت به اديان آسماني بيان كرد و افزود: اهانت به قرآن در كشوري رخ داده كه مدعي آزادي است؛ بنابراين دولت آن نمي‌تواند خودش را كنار بكشد و بگويد من مسووليتي ندارم.

دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه با بيان اين‌كه شخص رييس‌جمهور آمريكا و دولت اين كشور در قبال اين جنايت مسوول‌اند، تصريح كرد: در كشوري كه مردم از اديان مختلف از جمله مسلمان، مسيحي و حتي يهودي در آن وجود دارد، پليس موظف بوده از بروز اين حادثه جلوگيري نمايد، اما اين كار را نكرده است؛ بنابراين رييس‌جمهور و دولت آمريكا مسوول اين جنايت هستند.

يزدي با بيان اين‌كه عواقب ناشي از اين‌گونه حوادث ناگوار را نمي‌توان به زودي پاك كرد خاطرنشان كرد: اهانت به قرآن ريشه سياسي دارد؛ به طوري كه انقلابي در ايران بر اساس اسلام شكل گرفته و استكبار همواره درصدد ضربه زدن به آن مي‌باشد.

دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه با بيان اين‌كه علماي اديان به مشتركات تاكيد دارند، اظهار كرد: جلساتي كه در گوشه و كنار دنيا شكل مي‌گيرد و علماي اديان ديگر حضور دارند مانند دارالتقريب و بين‌المذاهب و نشرياتي كه از ناحيه آن‌ها منتشر مي‌شود، همه مشتركات اديان الهي را تائيد مي‌كنند و امروز به كتابي اهانت شده كه حامي همه اديان است؛ بنابراين بايد از اين كتاب دفاع كنند.

استاد برجسته حوزه علميه به وظيفه سازمان كنفرانس اسلامي در حمايت از مسلمانان و مقدسات آنان در مجامع بين‌المللي اشاره كرد و گفت: وظيفه هر مسلمان و شخصيت حقيقي و حقوقي است كه وقتي مي‌بيند به مقدسات توهين شده،‌ عكس‌العمل نشان دهد.

يزدي عدم عكس‌العمل‌هاي بعضي از علماي اسلام را تحت تاثير سياست‌هاي حاكم بر كشورشان بيان كرد و افزود: متاسفانه رنگ سياسي، حاكم بر رگ ديني و مذهبي آنان شده است.

رييس جامعه مدرسين حوزه علميه با بيان اين‌كه حوزه علميه بايد اهانت به قرآن كريم را به شدت محكوم كند، يادآور شد: بعضي از كارها نه تنها اسلام و قرآن را تضعيف نكرده، بلكه تقويت هم مي‌كند.

وي بيان كرد: با اهانت به قرآن كريم مراكز علمي و تحقيقي دنيا درصدد بر مي‌آيند كه ببينند قرآن چه مي‌گويد و خود به خود به آن علاقه پيدا خواهند كرد.

دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، اهانت به قرآن را امتحاني الهي برشمرد و گفت: نظام خلقت بر اين بنا نشده است كه اگر كسي مرتكب گناه شد، فورا بايد عذاب شود، بلكه اين نوع جنايات آزمايشي براي هر دو گروه اسلام ستيزان و مسلمانان است.

يزدي با تاكيد بر اين مطلب كه سران حكومت‌هاي اسلامي بايد از خواب غفلت بيدار شوند، اذعان كرد: مقام معظم رهبري بارها فرمودند كه اگر سران حكومت‌هاي اسلامي با ملت و مردم خود باشند، خدا آنان را حمايت مي‌كند و حكومت‌شان ادامه مي‌يابد، اما اگر با ملت و مردم خود نباشند حكومت‌شان خود به خود از بين مي‌رود.

وي يادآور شد: كدام يك از مردم كشورهاي اسلامي راضي به اهانت به قرآن است، اگر حكومت نظر ملت و مردم خود را رعايت نكند، نوعي خلاف با مردم خود داشته است بنابراين يك و نيم ميليارد مسلمان حق دارند كه از حقوق خود دفاع كنند.

رييس جامعه مدرسين كه با مركز خبر حوزه گفت‌وگو مي‌كرد، در پايان تصريح كرد: حوزه و اهل قلم،‌ با بيان و منطق رسا، شيوا و بدون آلودگي به كلمات زشت اين جنايت را محكوم كنند.

آن‌هايي‌ كه با قرآن مبارزه‌ مي‌كنند، باخدا در جنگند

به گزارش ايسنا هم‌چنين امام جمعه موقت قم در تجمع اعتراض‌آميز طلاب و فضلاي حوزه علميه قم درسخناني با بيان اين‌كه آنهايي كه با قرآن مبارزه مي‌كنند در واقع با خدا در جنگند، افزود: اهانت به قرآن در طول تاريخ سابقه دارد. زيرا جباران و ستمكاراني بودند كه آيات الهي مطابق ميل آنها نبود و آنها با انواع ترفندها به قرآن اهانت مي‌كردند.

آيت‌الله سعيدي عنوان كرد: تحليل واقع‌بينانه آن است كه سراسر جهان را بيداري اسلامي فراگرفته است و خيزش سريع اسلام دشمنان را در اندوه فرو برده است.

وي با بيان اينكه كينه‌هاي فروخفته نسبت به قرآن و اسلام گاهي خود رابه شكل كاريكاتور، فيلم و اظهارات موهن نشان مي‌دهند افزود: رهبري هتك حرمت به قرآن، ادامه كار سلمان رشدي است.

وي با بيان اينكه عصر، عصرعزت اسلام است افزود: خداوند مقرر كرده است كه به فضل او در اين عرصه شاهد ذلت و روسياهي كفار و مستكبران باشيم.

سعيدي با تاكيد بر اين‌كه مسلمانان از اين حركات مذبوحانه نه تنها جا مي‌زنند بلكه با خروش خود روز دشمنان را تبديل به شب سياه مي‌كنند، افزود: اجتماع امروز بزرگ حوزويان اين پيام را به دنبال دارد كه ما سرباز اسلام و قرآن هستيم و اهانت به قرآن را برنمي‌تابيم و هر چه در توان داريم در مبارزه با جنايتگران به كار خواهيم گرفت.

وي با اشاره به وقوع اين‌گونه جنايات در قلمروي حكومت آمريكا، تصريح كرد: به مسلمانان جهان مي‌گوييم فرياد و خروش خود را بر سر آمريكا بزنند.

وي با بيان اينكه آمريكا بستر اين اهانت بزرگ را فراهم كرده است افزود: ما اعلام مي‌كنيم آن كشيش ابله آتش تهيه براي صهيونيست‌ها را فراهم كرد كه بايد دستگير و به اشد مجازات برسد.

سعيدي تصريح كرد: اين كشيش مزدور رواني نه تنها به مسلمانان بلكه به مسيحيان نيز توهين كرده است، چراكه با تحريك عده‌اي از اوباش صهيونيست قرآني را به آتش زدند كه بارها از حضرت عيسي، حضرت مريم و حضرت موسي ياد كردند.

وي با اشاره به سكوت سران استكبار به ويژه اوباما افزود: صهيونيست‌ها سرگردان اين جريانند و در فكر به راه انداختن جنگ صليبي هستند تا اديان را به جان هم و ذهن جهان را به مسلمانان مشغول كنند تا از فجايع رخ داده در فلسطين منحرف كند.

امام جمعه موقت قم با تاكيد بر اين‌كه حادثه اخير هيچ ربطي به كليسا و مسيحيان ندارد، خاطرنشان كرد: مسلمانان هرگز اين حركت را به پاي مسيحيان نمي‌گذارند، چراكه قرآن به ما آموخته عامل اصلي يهوديان و صهيونيست‌ها هستند.

وي با بيان اينكه طرف مطالبه همه دنيا و مسلمانان دولت آمريكا است، افزود: اين اوباش صهيونيستي با اين اقدام قلب يك و نيم ميليارد از مسلمانان را به درد آورده است و بي‌دليل نيست كه بعد از 30 سال از انقلاب هنوز شعار مرگ بر آمريكا از لب ايرانيان نيفتاده است.

وي در پايان عنوان كرد: از دولت شجاع و استكبارستيز انتظار داريم كه نسبت به اين فاجعه عظيم اقدامات لازم را به عمل آورد.

تمام سران غرب و مسوولين کشور آمريکا در مقابل اهانت به قرآن مسول هستند

به گزارش ايسنا مشاور رييس‌جمهور گفت: دليل اصلي اهانت دست‌پروردگان جهان غرب به ساحت مقس قرآن کريم، ترس اين افراد از روشنگري‌هاي قرآن کريم در مورد اعمال بزهکارانه آن‌هاست.

غلامحسين الهام روز سه‌شنبه در مراسم محکوميت هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کريم در اروميه افزود: دولت‌هاي غربي و مزدوران دست‌نشانده آن‌ها بدانند که ملل مسلمان و اقليت‌هاي مذهبي در کنار يکديگر براي پاک کردن غبار ننگ استکبار جهاني از چهره جهان، از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کنند.

وي قرآن کريم را نماد صلح و آزادي جهاني دانست و خاطرنشان کرد: آمريکا و همراهان او با وجود اين‌که براي اعمال مرگبار و قتل عام مردم مستضعف و ستمديده جهان، هميشه در صحنه بوده و با پشتيباني از اين اعمال غيرقانوني اوج ننگ و خواري را در جهان مي‌آفرينند، در مقابل اهانت به کتابي به وسعت تمام اديان جهان سکوت اختيار کرده‌اند.

وي ادامه داد: تمام سران غرب و مسوولين کشور آمريکا در مقابل اين عمل ددمنشانه مسوول هستند و بايد تاوان اين بي توجهي را به زودي پس دهند.

مشاور رييس‌جمهور با اشاره به جايگاه قرآن کريم در دنياي کنوني خاطرنشان كرد: کتابي که در آن از منزلت و مقام تمام انبياء و معصومين الهي سخن به ميان آمده و اسماء و صفات جلاله الهي برشمرده مي‌شود، چگونه مي‌تواند مورد مزمت و اهانت عده‌اي بي‌دين و ملحد قرار گيرد.

وي تصريح کرد: براي مجازات اين افراد نبايد عجله کرد؛ چراکه با توجه به آيه صريح قرآن کريم، مجازات خلافکاران در پيش پروردگار متعال محفوظ است.

وي خطاب به سردمداران غرب و آمريکا گفت: بدانيد که ملت هاي مسلمان تنها نبوده و تمام مذاهب و اديان الهي همراه با اين جمعيت کثير جهاني، در آينده‌اي نزديک تاوان سختي براي شما و طرفداران دروغين شما تحميل خواهند کرد.

تجمع دانشجويان دانشگاه اميركبير در اعتراض به اهانت به قرآن كريم

به گزارش ايسنا دانشجوان دانشگاه اميركبير در اعتراض به اهانت به قرآن كريم در محوطه اين دانشگاه تجمع كردند.

در اين تجمع كه با حضور دانشجويان و حجت‌الاسلام ميراحمدي مسوول نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه اميركبير برگزار شد اقدام اهانت‌آميز نسبت به قرآن كريم محكوم شد.

شركت‌كنندگان در اين تجمع پلاكاردهايي با مضاميني چون "قرآن وجود يك ميليارد مسلمان است اگر مي‌توانيد آن را آتش بزنيد"، "اگر در مقابل دين ما بايستيد در مقابل تمام دنياي شما خواهيم ايستاد"، و "چهره واقعي ليبرال دموكراسي چه زود نمايان شد" در دست داشتند.

همچنين در اين تجمع ضمن قرائت قسمت‌هايي از پيام معظم رهبري شركت‌كنندگان شعارهايي از جمله "كشيش صهيونيستي اعدام بايد گردد"، "اعدام قرآن سوزان خواسته هر مسلمان"، "اوباما اين آخرين پيام است شمشير هرمسلمان كشيده از نيام است"، "شيطان‌پرست صهيون اين آخرين پيام است"،" هر ذره‌اي ز عالم آماده قيام است" و "نه سازش نه تسليم نبرد با صهيونيزم" سر دادند.

صدور بيانيه‌ها

به گزارش ايسنا هم‌چنين در ادامه صدور بيانيه‌هاي اعتراض آميز عليه هتك حرمت قرآن امروز ـ سه‌شنبه نيز ـ بيانيه‌ها متعددي صادر شد كه از جمله عبارتند از:

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد قم، اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير، دانشگاه تربيت معلم، سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور، بسيج دانشجويي و انجمن اسلامي مستقل دانشگاه قم، حزب اسلامي حاميان مردم، جامعه‌زينب (س)، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، دارالقرآن كريم دانشگاه تربيت مدرس،مجمع روحانيون مبارز، بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران،مركز رسيدگي به امور مساجد، مركز بسيج قوه قضاييه و وزارت دادگستري، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، دانشكده علوم حديث و ... .

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8906-11572
  • خبرنگار :