شمقدري: كار جدي ما با هيات‌مديره‌ي بعدي خانه سينما است بودجه‌ي مصوب سينما ابلاغ شده اما معمولا بودجه‌ها اعلام نمي‌شود

در پي معرفي نماينده‌ معاونت امور سينمايي براي ساماندهي نظام امور صنفي سينما،جواد شمقدري گفت: وظايف اين نماينده در حكم او مشخص شده و علت انتخاب او هم به اين دليل است كه طي مدت گذشته مشكلات صنفي به‌ واسطه‌ي خود صنوف برطرف نشده و هم‌چنان باقي مانده است.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي لزوم انتخاب نماينده‌اي از ارشاد براي حل معضلات صنفي و عدم روشن بودن وظايف اين نماينده توضيح داد: وظايف و مواردي كه بايد توسط نماينده ارشاد پيگيري شود را در حكم ايشان عنوان كرده‌ايم و انتخاب اين نماينده به اين دليل بوده كه طي سال‌هاي گذشته اين موارد از طريق خود صنوف به نتيجه نرسيده و ساماندهي نشده است.

وي با تاكيد بر اينكه؛ لازم است امور مختلف ساماندهي شده و وجه قانوني پيدا كنند،تصريح كرد:به عنوان مثال اين‌كه گفته مي‌شود، بايد بخشي از فروش فيلم‌ها به خانه سينما اختصاص پيدا كند، بايد مورد بررسي قرار بگيرد و به نتيجه برسد. در مورد بقيه مسائل هم وضعيت به همين گونه است و بايد بررسي كرد كه موارد مختلف جنبه‌ي قانوني دارند يا خير؟ در مرحله‌ي بعد هم لازم است مصوبات قانوني اجرا و موارد غيرقانوني ملغي شوند.

معاون سينمايي ارشاد در پاسخ به اين سوال كه آيا پيش‌تر و در جلسه‌اي كه با اعضاي هيات مديره‌ي خانه سينما داشته به موضوع انتخاب نماينده براي حل امور صنفي اشاره كرد يا خير، گفت: جلسه من با اعضاي صنوف مختلف سينمايي به شكل‌هاي مختلف بوده و ادامه هم خواهد داشت. جدا از رويكرد صنفي ما تمام مدت با فيلمسازان كار مي‌كنيم و هر روز با آنها جلسه داريم. هيات مديره‌ي خانه سينما هم در حال حاضر روزهاي پاياني كار خود را سپري مي‌كنند و كارهاي جدي ما با هيات مديره‌ي بعدي خواهد بود.

وي درباره‌ي اين‌كه آيا نماينده ارشاد براي حل امور صنفي تاكنون جلسه‌اي با هيات مديره‌ي خانه سينما داشته اظهار كرد: اين نماينده 24 ساعت است كه كارش را شروع كرده و بعد از برخي مطالعات، قطعا با همه دست‌اندركاران سينما جلسات مختلف خواهد داشت.

شمقدري در پايان درباره‌ي بودجه‌ي امسال سينما و عدم اعلام ميزان دقيق اين بودجه علي‌رغم گذشت 6 ماه از سال به ايسنا گفت: معمولا بودجه‌ها اعلام نمي‌شود و در سال‌هاي قبل هم اين اتفاق نيفتاده است، اما به هرحال بودجه‌ي مصوب سينما در سال جاري ابلاغ شده است، البته با اين وجود بودجه‌اي كه تا انتهاي سال به اين مبحث اختصاص داده مي‌شود، هم‌چنان نامعلوم است و ممكن است تا 20 درصد هم كاهش داشته باشد.

به گزارش ايسنا،،طي دو روزه گذشته حکمي از سوي جواد شمقدري معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي محمد حسين مهدي‌پور به‌عنوان نماينده معاونت سينمايي براي ساماندهي نظام امور صنفي سينما اعلام شد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8906-01054
  • خبرنگار : 71060