با حكم شمقدري مهدي‌پور نماينده معاونت براي ساماندهي نظام امور صنفي سينما شد

نماينده معاونت امور سينمايي براي ساماندهي نظام امور صنفي سينما معرفي شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،طي حکمي از سوي جواد شمقدري معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد حسين مهدي‌پور به‌عنوان نماينده معاونت سينمايي براي ساماندهي نظام امور صنفي سينما منصوب شد.

متن حکم ياد شده خطاب به مهدي‌پور به شرح ذيل است: «همانطور که مطلعيد بخش مهم سينماي ايران نيروي انساني و به تعبير بهتر هنرمندان و سينماگران اين حوزه هستند ساماندهي و پيگيري امور مختلف سينماگران تحت لواي مباحث صنفي از نکات مهمي است که بايد به آن عنايت ويژه داشت.

بر اين اساس جنابعالي به عنوان نماينده معاونت سينمايي براي ساماندهي نظام امور صنفي سينما معرفي مي‌شويد اميد است با پيگيري اين امور و مذاکره با صنوف مختلف سينمايي کشور و تشکيل کارگروههاي کارشناسي با هدف دست يابي به شيوه هاي قانوني و ماندگار در خصوص موارد ذيل اقدام نماييد.

1-جايگاه قانوني و وظايف صنفي صنوف خانه سينما و ديگر تشکل هاي صنفي مستقل فيلمسازان،2- ساماندهي امور معيشتي شامل بيمه بيکاري، بيمه درماني و بازنشستگي،3-امنيت شغلي و رعايت حقوق پيشکسوتان و نيروهاي جديد و نسل تازه،4-وضعيت درآمد نحوه و تأمين هزينه‌هاي جاري صنوف سينمايي و خانه سينما،5-نقش خانه سينما و صنوف وابسته به آن و ديگر تشکل‌هاي صنفي سينمايي در مسئوليت‌هاي کلان سينمايي کشور

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8905-19282
  • خبرنگار :