مديرکل نساجي وزارت صنايع به ايسنا خبر داد: خبرهاي خوشي درباره توليد پارچه چادر مشكي در راه است

مديرکل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنايع و معادن بدون اشاره به جزييات بيشتر اعلام كرد كه خبرهاي خوشي درباره توليد پارچه چادر مشكي در راه است.

قاسم اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت توليد پارچه چادر مشكي در كشور توضيح داد: وزارت صنايع و معادن از دو واحد توليدي در اين حوزه يعني حجاب شهركرد و واحد زيرمجموعه بنياد مستضعفان حمايت مي‌كند و هم‌اكنون در حال فراهم كردن تجهيزات، ماشين‌آلات، تسهيلات و سرمايه در گردش موردنياز اين واحدها هستيم.

وي با بيان اين‌كه توليد پارچه چادر مشكي از اولويت‌هاي وزارت صنايع و معادن در حوزه صنايع نساجي و پوشاك است، افزود: اميدواريم در اين حوزه طي يك برنامه ميان‌مدت يا بلند مدت به خودكفايي برسيم.

پيشتر مديركل سابق صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنايع و معادن از انعقاد قرارداد با يكي از واحدهاي حجاب شهركرد (متعلق به بنياد مستضعفان) براي توليد چادر مشكي به ميزان 10 ميليون متر طولي با كيفيت مطلوب خبر داده بود.

به گفته گلناز نصراللهي، قرارداد اين كار با بانك صنعت و معدن منعقد شده و كارهاي ساختمان‌سازي آن در حال انجام بوده است؛ ضمن آن كه ماشين‌آلات مورد نياز هم تهيه شده بود.

وي ابراز اميدواري كرده بود كه بعد از گشايش اعتبار، 12 ماه بعد توليد پارچه چادر مشكي آغاز شود.

گفتني است، هم‌اكنون چادر مشكي عمدتا از كشورهاي ژاپن، كره‌جنوبي و اندونزي وارد ايران مي‌شود، اما به‌نظر مي‌رسد، بازار ايران عمدتا در اختيار چادر مشكي‌هاي كره‌اي قرار داشته باشد.

برآورد مي‌شود كه حداقل نياز سالانه كشور به پارچه چادر مشكي 35 ميليون متر مربع باشد كه تقريبا تمامي اين نياز از كشورهايي مانند ژاپن و كره‌جنوبي تامين مي‌شوند.

* * سيستم بانكي، عامل بيشترين مشكلات صنعت

اسلام‌پناه همچنين با اشاره به در دست تدوين بودن سند راهبردي صنعت نساجي توضيح داد:‌ جلسات مقدماتي در اين زمينه برگزار شده و از نظر همه انجمن‌ها و تشكل‌هاي تخصصي مرتبط براي تدوين اين سند استفاده مي‌كنيم.

وي همچنين با اشاره به جلسات ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي براي رفع مشكلات واحدها اعلام كرد: جلسه قبلي در استان قزوين برگزار شد و قصد داريم در ماه رمضان نيز در استان تهران مستقر شده و نسبت به رفع مشكلات واحدهاي توليدي اقدام كنيم.

مديرکل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنايع و معادن اضافه كرد: بعد از ماه رمضان نيز ستاد كار خود را در واحدهاي توليدي در استان‌هاي جنوبي مانند هرمزگان دنبال خواهد كرد.

به گفته وي بيشترين مشكلات مربوط به واحدهاي توليدي كه در جريان جلسات ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و صنعتي مطرح شده، مربوط به مشكلات سيستم بانكي و تسيهلات بوده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-10520
  • خبرنگار :