معاون وزير بازرگاني در گفت‌وگو با ايسنا: واردات خـودرو متوقف است

معاون وزير بازرگاني در توسعه خارجي خبر داد كه واردات خودرو به ايران به جز در موارد خاص متوقف شده است.

بابك افقهي در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعلام اين خبر در مورد واردات خودرو عنوان كرد:‌ وزارت صنايع به استناد قانون مصرف‌كنندگان خودرو در كميته خودرو تصميم‌گيري كرده كه اجازه واردات خودروهاي با برندهاي خاص و مدل‌هاي خاص داده شود و تناسب خدمات بعد از فروش خودروها در هنگام اعطاي صدور مجوز واردات مد نظر قرار گيرد.

وي ادامه داد: دوستان ما در وزارت صنايع به اعتبار و استناد اين موضوع هست كه از ابتداي امسال تاكنون متاسفانه براي مجوز واردات انواع مدل‌ها و برندهاي مختلف خودرو اقدام نكرده‌اند.

معاون وزير بازرگاني با بيان اينكه ثبت سفارش اين واردات منوط به ارائه مجوز وزارت صنايع است، افزود:‌ يكي دو مدل خاص مجوز واردات گرفته بود كه آن هم به مدت دو هفته بود و تا پايان تير ماه منقضي شد.

افقهي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه اين سخنان به منزله آن است كه ديگر واردات خودرو نداريم؟ اظهار كرد:‌ تقريبا نداريم.

وي بار ديگر در پاسخ به اين سوال كه آيا با اين اوصاف مي‌توان گفت عملا واردات خودرو متوقف شده است؟ بعد از گفتن «بله»، در مورد اينكه آيا قرار نيست اتفاق جديدي در اين مورد رخ دهد؟ نيز بيان كرد: اين را از وزارت صنايع بايد پرسيد. در حوزه واردات وزارت بازرگاني فقط امور اداري واردات را انجام مي‌دهد و مجوزها در اختيار دستگاه‌هاي ديگر است و دستگاه‌هاي ديگر بايد تشخيص بدهند كه با توجه به سطح توليد و نياز بازار و حواشي‌اي كه در توليد و توزيع است، اين مجوزها را صادر كنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در مورد خودرو هم مصداق بارز آن اين است كه اگر وزارت صنايع اراده كند و مجوز را صادر كند، قابليت ورود خودرو وجود دارد.

به گزارش ايسنا اين در حالي است كه در چهار ماهه نخست امسال بيش از 317 ميليون دلار خودرو به كشورمان وارد شده است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-10359
  • خبرنگار :