مسوول بخش مطبوعاتي سفارت ايران در عراق: هيچ ايراني در جمع كشته‌ها و زخميان حادثه تروريستي كربلا نيست

مسوول بخش مطبوعاتي سفارت ايران در عراق با اشاره به حملات تروريستي به كربلا خاطرنشان كرد كه هيچ زائر ايراني در اين حملات كشته و زخمي نشده است.

ارشدي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين مطلب اظهار كرد: هيچ زائر ايراني در ميان كشته شدگان حادثه‌ي تروريستي روز گذشته در كربلا نبوده است.

وي با بيان اين كه حادثه تروريستي ديروز در ورودي كربلا از طرف جاده نجف اتفاق افتاده است اظهار كرد:‌ با توجه به اعياد شعبانيه و حضور پرشمار زائران از نقاط مختلف در كربلا و در جوارحرمين امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، همه ساله با ازدحام پرشمار جمعيت روبه‌رو هستيم اما با توجه به روال همه ساله تا ظهر امروز از ازدحام جمعيت كاسته خواهد شد.

او گفت: تاكنون بر اساس اطلاع رسانه‌هاي عراقي و دولت اين كشور 21 نفر در كربلا كه تعدادي از آن از زائران هستند كشته شدند اما در ميان زائران خوشبختانه هيچ ايراني ديده نشده است.

به گزارش ايسنا، يك مقام امنيتي در استان كربلا اعلام كرد: بر اثر اصابت دو موشك از نوع كاتيوشا به منطقه‌ي السعديه واقع در مركز كربلا 36 تن از زائران كربلا كشته و زخمي شدند.

به گزارش خبرگزاري براثا، يك مقام امنيتي كه خواست نامش فاش نشود گفت: موشك اول به نزديكي اداره مهاجرت اصابت كرد و موشك دوم به نزديكي هتل القريش كه در 700 متري مرقد امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) قرار دارد اصابت كرد.

وي افزود:‌ در اين حمله شش تن كشته و 30 تن زخمي شدند.

او ادامه داد: خودروهاي امداد بلافاصله در مكان حادثه حاضر شدند.

اين مقام گفت: نيروهاي امنيتي مسئول حمايت از جان زائران در تمامي مناطق كزبلا مستقر بودند و توانستند سه موشك كاتيوشا را در مركز شهر كه آمادگي شليك به سوي صحن امام حسين(ع) بود كشف كنند.

اين در حالي است كه ميليون‌ها زائر از داخل و خارج عراق مراسم نيمه شعبان را در شهر كربلا برگزار كردند.

بسياري از زائران پاي پياده از چند روز پيش به سوي شهر كربلا رهسپار شدند.

زائراني از كشورهاي اسلامي هم‌جوار عراق نيز در اين مراسم حضور يافتند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۶ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8905-02987
  • خبرنگار : 71049