علي چنگيزي: مردم به خريدن و خواندن كتاب تمايلي ندارند

علي چنگيزي معتقد است، تيراژ پايين كتاب‌ها به اين دليل است كه مردم به خريدن و خواندن كتاب تمايلي ندارند. اين داستان‌نويس در گفت‌وگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: كتاب يك كالاي لوكس فرهنگي است كه براي كساني كه اهل آن باشند، قيمتش اصلا مهم نيست. او در ادامه افزود: فكر نمي‌كنم قيمت كتاب نسبت به كالاهاي ديگر در كشور گران باشد. به عقيده‌ي اين داستان‌نويس، كتاب نخريدن مردم به خاطر قيمت آن نيست؛ به‌طور كلي، هر كالايي وقتي فروش خوبي مي‌كند كه مردم نسبت به آن احساس نياز كنند. وقتي آن احساس نياز در بين مردم وجود نداشته باشد، كسي آن كالا را نمي‌خرد. چنگيزي درباره‌ي تبليغ كتاب نيز گفت: تبليغ براي كتاب در ايران وجود ندارد، يا اين‌كه حداقل من نديده‌ام. او ابراز عقيده كرد: بعضا اگر تبليغاتي هم در تلويزيون صورت مي‌گيرد، بيش‌تر بار منفي دارد تا مثبت؛ چرا كه يك‌سري كتاب‌هاي خاص كه حتا بسياري از مردم به آن‌ها رغبتي ندارند، معرفي و تبليغ مي‌شوند و به همه‌ي كتاب‌ها پرداخته نمي‌شود. اين داستان‌نويس بهترين راه تبليغ براي كتاب را از طريق روزنامه‌ها و مجله‌ها دانست. انتهاي پيام
  • شنبه/ ۵ تیر ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8904-19311
  • خبرنگار :