نايب رييس كميسيون فرهنگي در گفت‌وگو با ايسنا: انتقال بخش‌هايي از يك سازمان باوجود مهيا نشدن زير ساخت‌هاي دولت الكترونيك در كشور منطقي و عملياتي نيست

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: انتقال بخش‌هايي از يك سازمان به خارج از تهران با آن هدف كه بخواهيم جمعيت تهران را كاهش دهيم، هرگز عملي نيست.

جواد آرين‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ارزيابي از طرح جديد دولت براي انتقال بخش‌هايي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به استان‌هاي ديگر گفت: اين‌كه بخش‌هاي مختلفي از يك سازمان به شهرها و استانهاي مختلف منتقل شود و در جهت حل يك مشكل، مشكل جديدي را به وجود آورند و يك سازماني كه ازيك وحدت فرماندهي و وحدت رويه بايد برخوردار باشد، در استان‌هاي مختلف استقرار پيدا كند با توجه به آنكه هنوز زير ساخت‌هاي دولت الكترونيك در كشور ما مهيا نشده، باعث ايجاد مشكل جديدي مي‌شود.

نماينده‌ي مردم مشهد تصريح كرد:‌ضمن اين كه به طور كلي انتقال بخش‌هايي از يك سازمان به خارج از تهران با آن هدف كه بخواهيم جمعيت تهران را كاهش دهيم، هرگز عملي نيست. تا مادامي كه امكانات را در روستاها و شهرهاي كوچك مستقر نكنيم، و جاذبه‌هاي مناطق كوچك را بالا نبريم، به طوري كه در گام اول بتوانيم روستايي را در روستا ماندگار كرده و در گامهاي بعدي مهاجرت معكوس را سامان دهيم اين كار، منطقي و عملياتي نيست.

وي با اشاره به اعلام آمادگي و ثبت‌نام تعدادي از مردم ساكن تهران براي خروج از اين استان گفت: با اين آمار جمعيت 10 الي 12 ميليوني تهران، آيا با كاهش صد الي 200 هزار نفر مشكلي از مشكلات اين منطقه را مي‌توان حل كرد؟هرگز اين مساله با اهدافي كه مدنظر است سازگار نيست.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اين كه اين مساله در كميسيون مطرح و بررسي نشده گفت:در واقع دولت از مجلس دراين زمينه نظر نخواسته و اين تنها يك اقدام دولتي است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۱ تیر ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8904-09421
  • خبرنگار : 71291