با اشاره به موضوع تمركز توليد تندر90؛ روغني خطاب به خبرنگاران: براي اطلاع از نظر وزارت صنايع ومعادن بايد صبر كنيد
معاون امورصنايع و اقتصادي وزارت صنايع و معادن در مورد نظر وزارت صنايع ومعادن درخصوص تمركز توليد تندر90 خطاب به خبرنگاران گفت: بايد صبر كنيد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين روغني امروز درپاسخ به اين سوال كه مرجع اصلي ابلاغ تمركز توليد تندر90 در كشور كيست؟ با بيان اين كه وزارت صنايع ومعادن سياستگذار بوده، پس طبيعي است كه ابلاغي به اين منظور نخواهد كرد، گفت: در گذشته علاوه بر اينكه خودروسازان همگي دولتي بودند، ايدرو هم كه صاحب سهام اين دو خودروساز بود، يكي از معاونتهاي وزارتخانه محسوب ميشد. آن روز ميشد در كنار سياستگذاري، در مسائل دخالت مستقيم داشت، اما اكنون شرايط تغيير كرده است و وظيفه هر كس مشخص است. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران خودرو از نظر حقوقي ميتواند اين تجميع را رد كند يا نه؟ با يادآوري اين كه مسائل حقوقي در تخصص ما نيست، در مورد نظر وزارت صنايع ومعادن در مورداين تجميع نيز تصريح كرد: بايد صبر كنيد. * * تحريم بيشتر جنبه تبليغاتي دارد او تحريمهاي صورت گرفته را مسالهاي تكراري دانست و خاطرنشان كرد: براي تهيه مواد اوليه تا امروز مشكلي گزارش نشده است، چرا كه وضعيت اقتصادي دنيا به گونهاي است كه تغيير چنداني بعد و قبل از تحريم صورت نخواهد گرفت. وي با بيان اين كه تحريم با وجود ركود در اقتصاد غرب فقط در ظاهر، فشار به ايران است و بيشتر جنبه تبليغي دارد، تصريح كرد: در صورت اقدام عملي ما نيز اقدامات متناظري خواهيم داشت. * * صدور مجوز شمارهگذاري خودروها منوط به ميزان صادرات خوروسازان او صدور مجوز شمارهگذاري خودروها را منوط به ميزان صادرات خوروسازان دانست و گفت: در آييننامه ارتقاي كيفيت خودرو روي قطعات نيز تاكيد شده است. به طور مثال، قطعات خودرو چه در دوره تضمين و چه در دوره تعهد 10 ساله، هر بار كه تعويض شود، قطعهساز براي قطعه تويض شده بايد يك سال تضمين دهد. وي در پاسخ به اين سوال كه با واگذاري سهام خودروسازان چه اتفاقي خواهد افتاد؟ تصريح كرد: من خيلي كارها را بلدم، ولي پيشگويي بلد نيستم. بايد ابتدا خريدار آن مشخص شود و بعد با توجه به خريدار قضاوت كرد. * * آييننامههاي خدمات و ارتقاي سطح خدمات پس از فروش براي خودروهاي سنگين هم هست او در مورد تمهيدات وزارت صنايع در مورد وسايل سنگين گفت: براي خودروهاي سنگين هم همانند خودروهاي سبك آييننامههاي خدمات و ارتقاي سطح خدمات پس از فروش ابلاغ شده است؛ ضمن آن كه آييننامه ارتقاي كيفيت خودرو و قطعات آن در حال تدوين در شوراي سياستگذاري خودروست. * * عملكرد ستاد تسهيل قانون و پشتيباني واحدهاي توليد و شهركهاي صنعتي روغني درمورد عملكرد ستاد تسهيل قانون و پشتيباني واحدهاي توليد و شهركهاي صنعتي با بيان اين كه اين ستاد تنها رفع مشكل را بر عهده ندارد، بلكه تسريع كارهاي اجرايي نيز از جمله وظايف آن است، گفت: بخشي از هماهنگي در جلسات رده بالاي وزارتخانه صورت مي گيرد، بخشي فرادستگاهي است كه مربوط به بانكها است و بخشي هم مربوط به تصميمهايي در زمينه ماليات، تامين اجتماعي، محيط زيست و امور اراضي است كه از طريق نمايندگان آنها پيگيري ميشود. وي ادامه داد: در 11 سفر استاني، 1495 تصميم گرفته شده است كه 75 درصد از آنها مربوط به مسائل سرمايهگذاري، بانكها و تسهيلات، 12 درصد امور معدني و صنايع معدني و 13 درصد مربوط به شهركهاست كه تاثير آن بسيار رضايت بخش بود. ضمن آن كه بايد بعد از يك دوره بازديد از استانها شاهد تحولات به خصوص در صنايع كوچك باشيم. معاون وزير صنايع ومعادن درمورد پيگيري مصوبات اين ستاد نيز با بيان اين كه مشكلات به گونهاي نيست كه يك روزه حل شوند، خاطرنشان كرد: چند روش براي جلوگيري از ايجاد مشكل وجود دارد كه روش نهايي آن با راه افتادن سايت اين ستاد و تعقيب كد رهگيري به متقاضيان انجام خواهد شد؛ ولي روشي كه الان وجود دارد، ارتباط متقاضيان با دبيرخانه و پيگيري مصوبات از سوي مديران سازمانهاي صنايع و معادن استانهاست. وي خاطر نشان كرد: اگر مديران استانها قادر به حل مشكلات نباشند، به ما ارجاع ميدهند تا ما از اين جا پيگير مسائل شويم. انتهاي پيام