هادي خورشاهيان: تبليغات نميتواند مردم را كتابخوان كند
هادي خورشاهيان گفت: تبليغ شايد بتواند در جلب مردم به سوي كتاب مؤثر باشد؛ ولي نميتواند آنها را را كتابخوان كند. اين شاعر و نويسنده در گفتوگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متذكر شد: در كشور ما خيلي روي كتاب تبليغ نميشود؛ بيلبوردهاي شهرداري كتابهاي كمكآموزشي تبليغ ميكنند، تلويزيون تنها در برنامههايي محدود، كتابهاي محدودي را معرفي ميكند، راديو هم در برنامههايي براي مخاطبان خاص، كتابهاي تخصصي را تبليغ ميكند كه مخاطب عام ندارند. او در ادامه گفت: تا وقتي خود مردم به كتاب علاقهمند نشوند، تبليغ براي آن هيچ تأثيري ندارد و نميتواند مردم را كتابخوان كند. خورشاهيان اظهار كرد: كتاب بايد خودش جايش را در جامعه باز كند؛ بعضي كتابها بدون هيچ تبليغي و تنها به خاطر پيگيري و علاقهي مردم به تيراژهاي بالا و فروش خوبي ميرسند. اين نويسنده دربارهي قيمت كتاب در كشور نيز گفت: قيمت كتاب با قيمت چيزهاي ديگر متناسب است؛ كاغذ، چاپخانه، تصويرگر و صحاف و غيره در قيمت كتاب عوامل تأثيرگذارند و اگر اين چيزها قيمتشان غيرواقعي است، قيمت كتاب هم غيرواقعي است. به عقيدهي خورشاهيان، كتاب جزو معدود كالاهايي است كه قيمت مشخصي دارد و اگر تجديد چاپ نشود، دو سال ديگر هم ميتوان آن را با همان قيمت اوليه خريد. اين شاعر قيمت كتاب را در ميزان استقبال مردم از كتاب و كتابخواني مؤثر ندانست و گفت: كتاب در قيمتهاي مختلف در كشور وجود دارد و كسي كه خواهان كتاب است، ميتواند با هر قيمتي كه بخواهد، كتاب بخرد. انتهاي پيام