حافظ موسوي: مخاطبان كتاب به انتخاب‌هاي صداوسيما چندان عنايتي ندارند

حافظ موسوي گفت: تجربه نشان داده كه اگر قرار باشد صداوسيما نسبت به تبليغ كتاب اقدام كند، ‌بيش‌تر تفكر و سليقه‌ي خاصي را تبليغ مي‌كند. اين شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان، اظهار كرد: اگر صداوسيما به عنوان يك رسانه‌ي فراگير روي كتاب يا موضوعي تبليغ كند، مخاطبان قابل ملاحظه‌اي پيدا مي‌كند؛ گرچه نبايد اين را ناديده گرفت كه به علت نوع اطلاع‌رساني و تبليغات انجام‌شده در رسانه‌ي ملي، اعتمادها نسبت به آن از بين رفته است. او افزود: به همين دليل، مخاطبان كتاب چندان عنايتي به صداوسيما و انتخاب‌هاي آن ندارند؛ اما اگر قرار باشد تغييري در سياست صداوسيما ايجاد شود و در حوزه‌هاي مختلف به صورت بي‌طرفانه به معرفي كتاب بپردازد و انتخاب بر عهده‌ي مردم گذاشته شود، طبيعتاً ممكن است به بازار بي‌رمق نشر رمقي داده شود. موسوي خاطرنشان كرد: صداوسيما به عنوان يك رسانه ملي عمل نمي‌كند. از سوي ديگر، ما در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه متكثر است و انديشه‌ها، اعتقادات مذهبي، سليقه‌هاي سياسي مختلف و مجموعه‌ي گرايش‌هاي مختلفي در آن وجود دارد. اگر صداوسيما قرار است به عنوان رسانه‌ي ملي عمل كند، بايد نقش بي‌طرفانه‌اي داشته باشد و مجالي براي معرفي تمام انديشه‌ها و گرايش‌ها بدهد. او همچنين گفت: نبايد درباره‌ي نوع انتخاب و تبليغ كتاب در رسانه‌ي ‌ملي مانعي ايجاد شود. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8903-10006
  • خبرنگار :