احمدي‌نژاد در پيام تسليت به اردوغان: لازم است اجماع جهاني براي تحريم سياسي رژيم صهيونيستي به سرعت تحقق يابد

رييس‌جمهور با ارسال پيامي به نخست وزير تركيه با تقدير از اقدامات وي در دفاع از حقانيت و آزادي كيان فلسطيني و نيز حمايت‌هاي همه جانبه از «كاروان‌هاي آزادي فلسطين» شهادت جمعي از برگزيدگان ملت تركيه در اين كاروان، توسط رژيم صهيونيستي را به ملت و دولت تركيه تسليت گفت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد به نخست وزير تركيه بدين شرح است:

« بسم‌الله الرحمن الرحيم

برادر عزيز، جناب آقاي طيب اردوغان

نخست‌وزير جمهوري تركيه

سلام عليكم؛

احتراماً خبر ارتكاب جنايتي جديد از سوي دشمن بشريت عليه ملت مظلوم فلسطين، بار ديگر زنگ خطر را براي جامعه جهاني و حقوق بشري به صدا در آورده است. در اين فرآيند ضمير آگاه و بيدار حق‌پويان و آزادگان جهان، تداوم حيات اين جرثومه پليد را با نزديك به يك قرن جرم و جنايات آشكار عليه فلسطينيان، ديگر پذيرا نبوده و نخواهد بود.

اينجانب از تلاش‌هاي بي‌دريغ جنابعالي به عنوان رهبري آگاه و مسووليت‌پذير در راستاي دفاع از حقانيت و آزادسازي كيان فلسطيني، امدادرساني به ملت مظلوم فلسطين به‌خصوص حمايت‌هاي همه جانبه از «كاروان آزادي فلسطين» تقدير و تشكر كرده، شهادت برگزيدگاني از ملت شريف تركيه را در اين كاروان به جنابعالي و ملت بزرگ و سرافراز جمهوري تركيه تسليت مي‌گويم و خود و ملت شريف ايران را در غم شهادت اين عزيزان شريك مي‌دانم.

جنايت اخير و تجاوز آشكار صهيونيست‌ها به حريم بين‌المللي ثابت كرد كه غاصبان جنايتكار فلسطين هيچ حرمتي براي جامعه بين‌المللي و اقدامات انسان‌دوستانه قائل نيستند.

اكنون كه اين جنايت آشكار، پردة فريب از چهرة دژخيمان به كلي كنار زده است، لازم است اجماع جهاني نسبت به تحريم سياسي رژيم صهيونيستي به سرعت تحقق يافته و فشارهاي لازم براي مجازات عاملان جنايات بين‌المللي و راهزني دريايي و تروريسم دولتي آن رژيم اعمال شود.

در پايان از خداوند متعال براي بازماندگان شهداي عزيز اين جنايت خونبار، صبر و شكيبايي و براي مجروحان آن شفاي عاجل و براي همه حاميان فلسطين شريف، تداوم و استقامت در راه ايشان را مسألت دارم.

محمود احمدي‌نژاد

رييس‌جمهوري اسلامي ايران»

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8903-07437
  • خبرنگار :