سفير ايران در تركيه: حمله رژيم صهيونيستي به "ناوگان آزادي غزه" تعرض به اصول حقوق بشر است

سفير ايران در ترکيه حمله به کشتي‌هاي حامل کمک‌هاي انساني از سوي رژيم صهيونيستي و کشته و زخمي شدن تعدادي از امدادگران را به شدت محکوم كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بهمن حسين‌پور ـ سفير ايران در آنکارا ـ حمله رژيم صهيونيستي به کشتي‌هاي حامل کمک‌هاي انساني به غزه را به شدت محکوم كرد و آن را نوعي راهزني دريايي و توهين به حرکت‌هاي انسان دوستانه در جهان خواهند.

سفير کشورمان در آنکارا با اعلام اين که جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا از اقدام بنياد حقوق بشر، آزادي‌ها و امدادهاي بشري مستقر در استانبول براي اعزام 9 کشتي کمک‌هاي مردمي به مردم بي‌دفاع فلسطين حمايت قاطع كرده بود، افزود: ممانعت از رسيدن کمک‌هاي مردمي، شامل غذا، دارو و ديگر مايحتاج ضروري زندگي به مردم مظلوم فلسطين، اوج ددمنشي و رذالت رژيم صهيونيستي را مي‌رساند که با حمله و کشته و زخمي شدن ده‌ها نفر از مردمي که با نيت پاک عازم غزه شده بودند، به بالاترين حد خود رسيده است.

حسين‌پور با ابراز تاسف و تاثر عميق از کشته و زخمي شدن امدادگران بي‌گناه، جنايت اخير رژيم صهيونيستي را تعرض به اصول و بنيان‌هاي بين‌المللي و حقوق بشري خواند و آن را کاملاً نابخشودني دانست.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ترکيه مراتب تسليت خود را به خانواده کشته شدگان اين جنايت هولناک، ملت و دولت ترکيه ابراز و از خداوند متعال براي آنان صبر و شکيبائي طلب كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8903-06847
  • خبرنگار :