لاريجاني درگفت‌وگوي تلفني با همتايان لبناني و فلسطيني: جنايت بزرگ رژيم صهيونيستي، ماهيت ضدانساني اين رژيم را بر افكار عمومي جهان آشكار ساخت

به دنبال تهاجم وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي به قايق‌هاي حامل كمك‌هاي انساني براي مردم غزه در آب‌هاي بين‌المللي كه منجر به شهادت و زخمي شدن چند تن از سرنشينان اين قايق‌ها گرديد رييس مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگويي تلفني جداگانه با روساي مجالس لبنان و فلسطين آخرين تحولات منطقه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لاريجاني در اين گفت‌وگوهاي تلفني اين حادثه را جنايت بزرگ رژيم صهيونيستي خواند كه ماهيت ضدانساني اين رژيم را بر افكار عمومي جهان آشكار ساخت.

رييس مجلس شوراي اسلامي هم‌چنين بر لزوم واكنش همه‌جانبه و هماهنگ كشورهاي اسلامي در اين زمينه تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، نبيه بري، رييس مجلس لبنان نيز در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن قدرداني از واكنش به موقع مجلس شوراي اسلامي در اين مورد، گفت: صهيونيست‌ها بار ديگر جنايتي بزرگ مرتكب شدند و با حمله به كشتي كمك‌هاي انساني عدم پايبندي خود را به موازين بين‌المللي و انساني نشان دادند.

سليم زعنون، رييس مجلس ملي فلسطين نيز در گفت‌وگوي خود با لاريجاني اين حادثه را يك روسايي بزرگ براي اشغالگران قدس خواند و افزود: امروز جهان اسلام بايد در مقابل اين واقعه‌ي دردناك از خود واكنش نشان دهد.

وي از رييس مجلس شوراي اسلامي براي ابراز همدردي با مردم مظلوم فلسطين و واكنش به موقع در اين زمينه قدرداني كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8903-06632
  • خبرنگار :