با رد خبر فرو ريختن بخشي از سقف بازار تهران؛ شهردار‌منطقه12: طاق بازار کفاش‌ها با مجوز ميراث فرهنگي در حال بازسازي است

شهردار منطقه 12 ضمن تکذيب خبر فرو ريختن بخشي از سقف بازار تهران، گفت: در بازار کفاش‌ها بخشي از طاق با مجوز سازمان ميراث فرهنگي در حال بازسازي است و خبر فرو ريختن بخشي از سقف بازار تهران صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار شهري ايسنا، نادر كرمي ـ شهردار منطقه 12 ـ ضمن تکذيب خبر فرو ريختن بخشي از سقف بازار تهران، گفت: در بازار کفاش ها بخشي از طاق با مجوز سازمان ميراث فرهنگي در حال بازسازي است و خبر فرو ريختن بخشي از سقف بازار تهران صحت ندارد.

وي گفت : اخيرا خبري با عنوان "فرو ريختن سقف تاريخي بازار تهران " در برخي رسانه‌ها منتشر شده که اين موضوع به هيچ وجه صحت ندارد و تنها بخشي از طاق اين بخش از بازار با مجوز سازمان ميراث فرهنگي در حال بازسازي است.

وي ادامه داد: در قسمتي از بازار کفاش‌ها پاساژي احداث شده که مالکان آن درخواست بازسازي طاق آن بخش را کرده‌اند و سازمان ميراث فرهنگي مجوز بازسازي را براي اين کار داده است.

شهردار منطقه 12 تاکيد کرد : سقف اين بخش از بازار به هيچ وجه با مشکلي مواجه نيست و بازسازي سقف با مجوز سازمان ميراث فرهنگي دنبال مي شود.

به گزارش ايسنا، اين اظهارات شهردار منطقه 12 شهرداري تهران در حاليست كه قدير افرند ـ معاون حفظ ، احيا و ثبت آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران روز يكشنبه در همين رابطه تاكيد كرد كه به‌طور قطع، دو سقف قاجاري بازار كفاشان در بازار تاريخي تهران، عمدي و با مجوز شهرداري تخريب شده است.

وي در اين باره به ايسنا توضيح داد: ما شهرداري را در اين زمينه مقصر مي‌دانيم، چون هرگونه تخريب و نوسازي در شهر بايد با مجوز شهرداري به‌عنوان مدير منطقه‌ي شهري انجام شود.

به گفته‌ي او، اكنون كارگاه مرمت در بازار كفاشان با حضور پيمانكاران تخصصي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران ايجاد شده ومصالح بازسازي آن براي آغاز كار تهيه شد‌ه است.

افرند ادامه داد: دفتر حقوقي اين اداره درحال جمع‌آوري مستندات درباره‌ي عامران و عاملان اين اقدام است تا از آن‌ها شكايت كند، اين شكايت با سه موضوع عامران، عاملان و كساني است كه ادعا كرده‌اند كار تخريب با مجوز و هماهنگي ميراث فرهنگي انجام مي‌شود.

معاون حفظ ، احيا و ثبت آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران اظهار كرد: شهرداري بايد اعلام كند، عامل اين كار كيست؛ البته احساس مي‌كنم برخي افراد اين قضيه را با مجوز صادرشده در حدود يك‌ماه پيش براي سامان‌دهي اتاق، نماها و كف بازار«كيلويي‌ها» كه يك پلاك با بازار كفاش‌ها فاصله دارد، اشتباه گرفته‌اند.

وي با تأكيد بر اين‌كه قطعا اين موضوع پي‌گيري مي‌شود، اضافه كرد: مردم به‌خاطر اين قضيه از ما بسيار شاكي هستند، ما نيز براي روشن شدن ذهن مردم و اعتمادي كه آن‌ها به ميراث فرهنگي دارند، اين قضيه را تا گرفتن نتيجه‌ي قطعي پي‌گيري مي‌كنيم.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8903-06291
  • خبرنگار :